Kinyitott a kormányablak
2011.01.04
Január 3-ával elkezdte működését az integrált kormányzati ügyfélszolgálati rendszer – egyelőre 14 ügyintézési területtel.

Értékelvű, értékalapú közigazgatást és államigazgatást szeretnék – hangsúlyozta dr. Kovács Zoltán, a megyei kormányhivatalt vezető kormánymegbízott hétfőn délután a megyeházán, ahol a szakigazgatási szervezetek vezetői, valamint az államigazgatásban dolgozó munkatársak jelenlétében ismertették a kormányablakok bevezetésével kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
Egyelőre kevés a kormányablakoknál közvetlenül elintézhető ügycsoport, jelenleg 14 területtel kapcsolatban kereshetjük fel az új hivatalt, de ez a szám fokozatosan növekszik a következő időszakokban. – Hosszabb távú cél a decentralizáció, 2013-ra meg kell teremteni a járási szintű kormányhivatalok létrejöttének lehetőségét – fogalmazott dr. Kovács Zoltán.

Országos szinten 29 helyen nyílt kormányablak az év elején. A megyei hivatal vezetője kiemelte, nem arról van szó, hogy az összes szervezet minden ügyfelet a kormányablakhoz küld, hanem „csapatmunkára van szükség.”

– Elsődleges feladat az új, egységes hivatal létrehozása, funkcionális szervezeti részek kialakítása – mondta a tájékoztatón Nagylaki Csilla, a megyei kormányhivatal megbízott főigazgatója. Hozzátette: a szervezeti átalakítás 800 dolgozót érint a 14 korábbi szakigazgatási szervezet integrálásának köszönhetően, ők mostantól kormánytisztviselőként dolgoznak.
Hatékonyabb, pontosabb, precízebb, ügyfélbarát ügyintézésről beszélt a kormánymegbízott. Dr. Kovács Zoltán szerint a több területet érintő döntéshozatali folyamatok felgyorsulását is jelenti a kormányablakok működése, hiszen egységes hivatali rendszeren belül születik meg a döntés. – Ez a közigazgatás rendszerváltása – véli a megyei kormányhivatal vezetője.

Veszprémben az Óvári Ferenc u. 7. szám alatt nyitott ki a kormányablak, hétköznapokon 8 és 20 óra között várják az állampolgárokat. Jelenleg elsősorban azoknak az ügyfeleknek tudnak segíteni, akik elektronikusan regisztráltak az ügyfélkapu rendszerbe. A kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, a vállalkozások megszűnését, a GYES és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél – többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél – továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok. 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni.

(Forrás: vehir.hu)
További hírek
Aktuális programok
Egynapos programok
Többnapos programok

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player