Lassan érkezhetnek a hibrid vonatok a Balatonra is

Lassan érkezhetnek a hibrid vonatok a Balatonra is

A MÁV-START Zrt. ötven darab új hibrid vonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást. Az elektromos járművek fokozatosan ütemezve érkeznének, amiből első körben húsz 200 ülőhelyes motorvonat állna szolgálatba 2023-24-ben – írja közleményében a MÁV.

A MÁV-START elkötelezett a rendkívül költséges és környezetszennyező dízelvontatás érdemi hányadának kiváltására zéró emissziós villamos motorvonatokkal. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országos szinten is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje. A rendkívül elöregedett távolsági-regionális és interregionális hálózaton közlekedő eszközpark is megújulna: az elmúlt években, ebben a szegmensben zömében csak járműkorszerűsítések történtek, továbbá a Budapest elővárosából felszabaduló korszerű, illetve korszerűsített eszközök átcsoportosításával nyílt lehetőség szolgáltatásfejlesztésre. A számítások alapján jelentős, éves szinten összesen 3,6 milliárd (járművenként átlagosan 73 millió) forint közvetlen költségmegtakarításra is számítani lehet.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a tavalyi év legnagyobb hosszban megvalósult vasúti fejlesztésével, a több mint 46 kilométeres Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz korszerűsítésével a hazai villamosított vonalszakaszok teljes hálózathoz viszonyított aránya 41 százalékra nőtt, szeretnék, hogy a következő uniós ciklusban ez az arány mielőbb megközelítse az 50 százalékot.

“Néhány éven belül mindenütt a népszerű motorvonatok szállítják az utasokat Budapest elővárosában, térnyerésük minden bizonnyal kedvező fogadtatásra találna a távolsági, regionális forgalomban is” – tette hozzá.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a kettős üzemű motorvonatok alkalmazási helye erősen függ attól, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. villamosítási tervei hogyan valósulnak meg. Amíg a Balaton északi partján futó vonal csak Balatonfüredig van villamosítva, az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele a 29-es vonalon közlekedne. A másik kezdőprojekt a Budapest–Lajosmizsei vonal lehetne. Itt komplex rekonstrukció történhetne, több ütemre tagolt villamosítással, azaz már akkor korszerű hibrid járművek közlekedhetnének ott, amikor még csak a pálya egy szakaszán lenne felsővezeték.

“A további terveinkben a Győr-Szombathely, a Miskolc–Ózd, az Esztergom–Komárom, a Győr–Keszthely–Kaposvár–Pécs és a Szolnok–Hatvan–Somoskőújfalu vonalak szerepelnek” – közölte Homolya Róbert.

A tervek szerint hitelből finanszírozza a vasúttársaság a beszerzést. A beszerzést a vasúttársaság hitelből tervezi megvalósítani.


Forrás: hirbalaton.hu Fotó azonnali.hu

Kapcsolódó

Siófokról rajtol a Tour de Hongrie egyik legérdekesebb szakasza

A mezőny május 12-én vasárnap indul a déli parti város Fő teréről. - - A 45. magyar körverseny május 8
Elolvasom

Bakancslistás helyek a Balaton körül – Majer Antal kilátó, Bánd

Dr. Majer Antal erdőmérnök és egyetemi tanár a második világháború után dolgozott a Szentgáli Erdőgondnoksá
Elolvasom

Húsz helyszínen több mint 50 program a 31. Gizella-napokon Veszprémben

Húsz helyszínen több mint 50 program várja az érdeklődőket a 31. Gizella-napok programsorozat keretében Ves
Elolvasom