„Ez turistalátványosságként is kiváló lehetőségeket rejtene magában, éppen úgy, ahogy Budapesten a 2-es villamos, amelynek az útvonalán megcsodálható panorámát a helyieken kívül évente több millió turista is élvezi” – mondta a miniszter.
A Balatont most is szinte teljesen körbeölelik vasútvonalak, de átszállás nélkül nincs esély panorámakört tenni – olvasható a Telexen. Délen Balatonaligától Keszthelyig utazhatunk most, míg az északi vonal esetén az első Balaton-parti település Balatonakarattya. Innen a vasút Badacsonyig követi nagyjából a partvonalat, majd elkanyarodik Tapolcáig. Tapolcától Keszthelyig már csak egy átszállás után lehet elvonatozni. A teljes körhöz tehát Balatonederics és Badacsonytördemic között hiányzik egy nagyjából hét kilométeres szakasz, ahogy a földrajzi akadályokkal most nem számolva, Aligát és Akarattyát is csak néhány kilométer választja el egymástól papíron.
Navracsics a vonatos Balaton-kör még a vasútvillamosítás fejlesztését említette, mint szívügyét, hogy csökkenjen a kamionos áruszállítás, de a 8-as főutat is fejlesztené, mert ez tehermentesíthetné a 1-es utat és csökkenthetné a Balaton felé vezető forgalmat. A miniszter azt is szeretné, ha Dél-Békésben is létrejönne egy olyan komoly ipari központ, amely Debrecenhez vagy Nyíregyházához hasonló – írja a portál.