Hogyan kapcsolódj a potenciális vásárlóhoz?
Fura lenne még mindig névjegykártyákat osztogatni, vagy szórólapozó rikkancsokat fogadni a leendő ügyfeleink megtalálásához. A NETipar ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverei éppen abban segítenek, hogy átlásd a folyamataidat. Rendkívül hasznos lehet a Te céged számára is, hisz azon felül, hogy el tudod tárolni az érdeklődőid, vásárlóid adatait, még könnyedén tovább is léphetsz ezekkel az információkkal.
Ugyanis minden cégvezető tisztában van vele, hogy a hatékonyság növelése elsődleges feladata. Minél átláthatóbbá tenni, minél inkább automatizálni azt az utat, ami a tényleges vásárlódhoz elvezet. Léteznek olyan szoftverek, amelyek mint egy kiváló projektmenedzser, szinte levezényilk az egyes folyamatokat. Megfelelő adatbázis-kezeléssel gyerekjáték lehet például egy hírlevélsorozatot elindítani. Amíg a rendszer dolgozik, addig Te akár a kedvenc hobbidnak is hódolhatsz!
Minden ember más, ez az eladások terén is megmutatkozik. Nem célozhatunk meg mindenkit ugyanazon módon, megegyező eszközökkel. Viszont a pontos ügyféltípust meghatározhatjuk, ha elég adat áll rendelkezésünkre. Ez esetben nagyon hatékonyan megszólíthatod az azonos korú vagy érdeklődési körű, hasonló fogyasztói magatartással bíró emberek csoportjait. Feltéve, ha van egy jó szoftvered, ami pillanatok alatt hadra fogható!
A CRM-rendszer előnyei
A Customer Relationship Management, azaz az ügyfélkapcsolat-kezelés fogalma egy cég saját partnerei felé irányuló folyamatainak a leírására vonatkozik. Ha már bármilyen módon kommunikáltál egy klienssel, akkor valószínűleg értékelni fogja, ha a legközelebbi kontaktnál nem kezded el ugyanazokat a kérdéseket feltenni. Helyette inkább az ismert jellemzői alapján gördülékenyen haladsz előre, orvosolod a problémáit, és releváns megoldásokkal rukkolsz elő.
Vállalkozóként nem ragadhatunk le egyetlen módszernél, még akkor sem, ha az korábban nekünk komoly sikereket hozott. A technika óriási iramban változik, és ezzel együtt a cégnek is fejlődnie kell. Minél több platformot használunk, minél szélesebb körben tudunk megszólítani partnereket, annál nagyobb eséllyel érünk célba.
Ha folyamatosan koordinálod a munkafolyamatok eredményességét, annál pontosabban állíthatod be, tervezheted meg a következő projekted. Márpedig ez lehetséges, hiszen az értékesítési, pénzügyi és a marketingadatok is mind a CRM-be áramlanak.
Vízió a jövőt illetően
Bármilyen profi szoftver, rendszer csakis akkor szolgálhatja maximálisan a céged sikerét, ha konkrét elképzeléseid, céljaid vannak.
Milyen partnereket kívánsz megszerezni, milyen eredményeket akarsz látni egy-egy üzleti időszak végére? Ha minden fejben van, akkor egy kiváló CRM-mel valóban szárnyalhatsz a küldetésed felé.