Déli parti fejlesztésekkel tették komfortosabbá a Balatoni Bringakört az elmúlt hónapokban. A 205 kilométer hosszúságú bicikliút komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
Az idei szezon végére a tavalyi év kezdetéhez képest újabb 46,2 km-en újult meg a tó körüli kerékpáros útvonal – jelentette be sajtótájékoztatón a beruházó.
Az idén májusig elkészült 108 km után, ősztől már 114 km-en haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül. Befejeződtek a Balaton déli partjának középső és keleti részét érintő munkálatai is. Ez azért kiemelt jelentőségű, mert a Zamárdi és Balatonlelle közötti, illetve a Siófok és Balatonakarattya közötti rész a Bringakör egyik legnépszerűbb turisztikai útvonala, hiszen sokan nem a teljes Bringakört, hanem az úgynevezett „kis kört” tekerik le. Ez a kör a Tihany-Szántód közötti komppal való átkelést, illetve ez ettől keletre eső Balatoni régiót érinti.
Az északi parton is fejlesztették a Bringakört
A Tihany és Örvényes közötti mintegy két méter széles leromlott állapotú kerékpárút szakaszait elbontották, részben annak helyére, 3,3 m széles új gyalog- és kerékpárút épült. A Balatonakarattya-Balatonfűzfő közötti részt ősszel adták át.
Balatonkenesén, Balatonfűzfőn, Balatonalmádiban, Alsóörsön, Paloznakon, Csopakon, Balatonfüreden és Aszófőn az utcák burkolatát korszerűsítették és tájékozódást segítő elemeket helyeztek ki.
A Balatoni Bringakör növeli a tó vonzerejét
Nagy Bálint, az Építési és Beruházási Minisztérium beruházási államtitkára elmondta, hogy hamarosan az országgyűlés elő kerül az állami beruházásokat szabályozó új törvényjavaslat. „Célja, hogy növelni kell az állami építési beruházások hatékonyságát, valamint erősíteni a stabilitást és a kiszámíthatóságot a megvalósításoknál. Csökkenteni a magyar építőipar külföldi függőségét. Magyarországon a magyarok hasznára, magyar munkából, magyar alapanyagból létesítsenek épületeket. Erősíteni a hazai, helyi vállalkozások működését.”