A minőségirányítás nem egy felesleges nyűg
Természetesen vannak, akik csak zavaró tényezőnek fogják fel, hogy folyamatosan ellenőrzik a munkájukat. Ez azonban elengedhetetlen a tervezéstől a gyártáson át egy egészen az értékesítésig és karbantartásig.
Ez fogja garantálni a termékek és a folyamatok magas színvonalát, ami a munkásoknak, a vevőknek és az iparnak is csak az előnyére válik végül. A Jura-Plussz szakemberei is a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelően dolgoznak. Ezt pedig a hatékony minőségirányításnak köszönheti a vállalkozás, ugyanis még a legkisebb folyamatra is kiemelten figyelnek, felülvizsgálják, ha szükséges.
Az autóiparban pedig kiemelt jelentősége van a biztonságnak. A minőségirányítási rendszerek biztosítják, hogy a járművek megfeleljenek a szigorú biztonsági előírásoknak. A hibák minimalizálása a cél, illetve a meghibásodások megelőzése. Ehhez rendszeresen kell minőségellenőrzéseket és teszteléseket végezni.
A jól megtervezett minőségirányítási rendszerek segítenek az erőforrások hatékony felhasználásában. Csökkentik a selejtek, visszahívások és a garanciális javítások költségeit. Az alkatrészek gyártása során fontos, hogy a folyamatok optimalizálásával növeljék a termelékenységet, a gyártási időt pedig csökkentsék.
Ez hosszú távon a bevételeken, a profitábilis működésen is meg fog látszani. Természetesen a nemzetközi szabványok betartása miatt is fontos a kiemelt minőségbiztosítás. Az autóipar és az alkatrészgyártás globális jellege miatt a különböző minőségirányítási rendszerek segítenek a szabványok betartásában.
A fejlesztés sosem áll le
A minőségirányítás segíti elő a folyamatos fejlődést, ami elengedhetetlen a cég számára a versenyképesség fenntartásához. A gazdasági és szabályozási környezet, illetve a technológia állandóan változik, amihez alkalmazkodni kell, sokszor rövid időn belül. Ha nincs egy jól kialakított minőségirányítási rendszer, akkor sokkal lassabban fog adaptálódni az új körülményekhez a vállalkozás, így a versenyben is lemaradhat, a bevételeken pedig rövid időn belül látszani fog a fennakadás.
Az ügyfél-elégedettség is növelhető
Fontos, hogy a megfelelő minőségbiztosítás nem csak azért fontos, hogy a szabványoknak megfeleljünk. Az ügyfelek elégedettsége is ezáltal növelhető. Nem éppen szerencsés, ha egy hétvégi kirándulás során vagy egy nagyobb nyaralás előtt jelentkezik egy olyan probléma, ami a gyártó hibája. Ne az ügyfél szabadideje menjen rá a hiányos minőségbiztosítás miatt!