A tartós autóbérlet előnyei a cégek pénzügyeinek szempontjából

A tartós autóbérlet előnyei a cégek pénzügyeinek szempontjából

A tartós autóbérlet és flottakezelés napjaink egyik legnépszerűbb megoldása a vállalkozások körében, hiszen mind könyvelési, mind pénzügyi szempontból számos előnyt kínál. Érdemes megnézni, hogy melyek ezek az előnyök amelyek révén ez a konstrukció egyszerre csökkenti a céges adminisztráció terheit, előnyös pénzügyi szempontból, és még a cégvezetők szabadidejét is növeli.

A tartós bérlet könyvelési előnyei

A Free2move-nál is elérhető autóbérlési lehetőség egyik legfontosabb pénzügyi előnye, hogy minden hónapban csupán egyetlen havi bérleti díjat bekérő számla érkezik a cég számára. Ez tartalmazza az összes gépjárművel kapcsolatos költséget, úgy, mint a szervizdíjakat, gumiabroncsok cseréjét, a biztosításokat, az úthasználati díjakat, de még a gépjárműadót és cégautóadót is. 

Ez könyvelési szempontból leegyszerűsíti a teendőket, hiszen nem szükséges minden költségtételhez külön számlát kezelni.

A tartós autóbérlet emellett megszünteti a cégautóadó-bevallási kötelezettséget, ami szintén komoly idő- és költségmegtakarítást jelenthet a vállalkozások számára. Mindezek mellett nincs szükség a gépjárművek tárgyi eszközként való nyilvántartására, így elkerülhető az értékcsökkenés számviteli kezelése is.

A hitelfelvétel elkerülése

Az autóbérlet nem igényli hosszú lejáratú hitelek felvételét, mint egy autóvásárlás vagy lízing, ezért a mérlegben nem lesz benne hitel. Ez a vállalkozások hitelképességét jelentősen növeli, mivel a bérleti konstrukció nem terheli le a mérleget. 

Az ÁFA-visszaigénylés tekintetében is előnyös a bérlés, mivel a bérleti díj ÁFA-tartalma legalább 50%-ban levonható. Ezenkívül 50%-os ÁFA-levonás esetén nem szükséges útnyilvántartást sem vezetni.

Milyen előnnyel jár mindez a cégvezetők számára?

A cégvezetők számára a tartós autóbérlet pénzügyi és adminisztratív könnyebbséget jelent, ezáltal pedig csökkenti a rájuk háruló időbeli terheket is. A bérlő ugyanis csak egyetlen számlát kap, ez pedig a gépjárműhöz kapcsolódó összes költséget lefedi. 

Ezzel megszűnik az a feladat, hogy külön kezeljék a lízingdíjakat, biztosításokat, adókat, valamint az ezekkel kapcsolatos fizetési kötelezettségeket. Nem kell foglalkozni a szervizekkel, gumiabroncsok cseréjével, valamint más adminisztratív dolgokkal. Baleset esetén pedig azonnal csereautót biztosít a flottakezelő. Mindez időt szabadít fel, amit a cégvezetők szabadidős tevékenységekre, pihenésre vagy éppen más üzleti feladatokra fordíthatnak.

Látható, hogy a tartós autóbérlet és a flottakezelés nemcsak pénzügyi szempontból előnyös, hanem jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket is. Ez pedig azonnali előnyöket jelent a cég és a cégvezetők számára, hiszen időt szabadít fel, így ezáltal megnövekedhet a szabadidő mennyisége is. 

A szabadidő növekedése lehetőséget nyújt a vállalkozóknak arra, hogy jobban összpontosíthassanak más fontos üzleti tevékenységekre, vagy kikapcsolódjanak, regenerálódjanak, feltöltődjenek ezen plusz idő alatt.

Kapcsolódó

Egyedi kikapcsolódás Karintiában

Karintia meseszép vidéke, amely Bad Kleinkirchheim falujában található, a szabadidő szerelmeseinek valódi p
Elolvasom

A szívelégtelenség nem válogat

Az életünk tele van lehetőségekkel: utazások, sport, művészetek vagy éppen csak a barátokkal töltött nyugod
Elolvasom

Minden kézre esik, könnyedén!

A konyhai tárolás sokszor nem egyszerű feladat. Nehéz mindennek megtalálni a helyét, úgy, hogy az kézre is
Elolvasom