A tartós autóbérlet előnyei a cégek pénzügyeinek szempontjából

A tartós autóbérlet előnyei a cégek pénzügyeinek szempontjából

A tartós autóbérlet és flottakezelés napjaink egyik legnépszerűbb megoldása a vállalkozások körében, hiszen mind könyvelési, mind pénzügyi szempontból számos előnyt kínál. Érdemes megnézni, hogy melyek ezek az előnyök amelyek révén ez a konstrukció egyszerre csökkenti a céges adminisztráció terheit, előnyös pénzügyi szempontból, és még a cégvezetők szabadidejét is növeli.

A tartós bérlet könyvelési előnyei

A Free2move-nál is elérhető autóbérlési lehetőség egyik legfontosabb pénzügyi előnye, hogy minden hónapban csupán egyetlen havi bérleti díjat bekérő számla érkezik a cég számára. Ez tartalmazza az összes gépjárművel kapcsolatos költséget, úgy, mint a szervizdíjakat, gumiabroncsok cseréjét, a biztosításokat, az úthasználati díjakat, de még a gépjárműadót és cégautóadót is. 

Ez könyvelési szempontból leegyszerűsíti a teendőket, hiszen nem szükséges minden költségtételhez külön számlát kezelni.

A tartós autóbérlet emellett megszünteti a cégautóadó-bevallási kötelezettséget, ami szintén komoly idő- és költségmegtakarítást jelenthet a vállalkozások számára. Mindezek mellett nincs szükség a gépjárművek tárgyi eszközként való nyilvántartására, így elkerülhető az értékcsökkenés számviteli kezelése is.

A hitelfelvétel elkerülése

Az autóbérlet nem igényli hosszú lejáratú hitelek felvételét, mint egy autóvásárlás vagy lízing, ezért a mérlegben nem lesz benne hitel. Ez a vállalkozások hitelképességét jelentősen növeli, mivel a bérleti konstrukció nem terheli le a mérleget. 

Az ÁFA-visszaigénylés tekintetében is előnyös a bérlés, mivel a bérleti díj ÁFA-tartalma legalább 50%-ban levonható. Ezenkívül 50%-os ÁFA-levonás esetén nem szükséges útnyilvántartást sem vezetni.

Milyen előnnyel jár mindez a cégvezetők számára?

A cégvezetők számára a tartós autóbérlet pénzügyi és adminisztratív könnyebbséget jelent, ezáltal pedig csökkenti a rájuk háruló időbeli terheket is. A bérlő ugyanis csak egyetlen számlát kap, ez pedig a gépjárműhöz kapcsolódó összes költséget lefedi. 

Ezzel megszűnik az a feladat, hogy külön kezeljék a lízingdíjakat, biztosításokat, adókat, valamint az ezekkel kapcsolatos fizetési kötelezettségeket. Nem kell foglalkozni a szervizekkel, gumiabroncsok cseréjével, valamint más adminisztratív dolgokkal. Baleset esetén pedig azonnal csereautót biztosít a flottakezelő. Mindez időt szabadít fel, amit a cégvezetők szabadidős tevékenységekre, pihenésre vagy éppen más üzleti feladatokra fordíthatnak.

Látható, hogy a tartós autóbérlet és a flottakezelés nemcsak pénzügyi szempontból előnyös, hanem jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket is. Ez pedig azonnali előnyöket jelent a cég és a cégvezetők számára, hiszen időt szabadít fel, így ezáltal megnövekedhet a szabadidő mennyisége is. 

A szabadidő növekedése lehetőséget nyújt a vállalkozóknak arra, hogy jobban összpontosíthassanak más fontos üzleti tevékenységekre, vagy kikapcsolódjanak, regenerálódjanak, feltöltődjenek ezen plusz idő alatt.

Kapcsolódó

Milyen vitaminokat érdemes szedni?

Az egészséges életmód fenntartása és az összes szükséges tápanyag bevitele nem mindig egyszerű, különösen a
Elolvasom

Vendégház felújítása: konyha és fürdőszoba modernizálása a szezon végeztével

Amikor a szezon végéhez érkezünk, és a vendégházunk kiürül, eljön az ideje, hogy átgondoljuk a szükséges f
Elolvasom

Hogyan teheted kényelmessé nyaralódat késő ősszel és a karácsonyi szezonban?

A balatoni nyaralók nemcsak a nyári vakációk helyszínei lehetnek, hanem késő ősszel és a karácsonyi szezon
Elolvasom