Veszprémben a 8. sz. főút Litéri és Füredi csomópontja között a
fejlesztés keretein belül 7,5 km hosszon, a kiemelten balesetveszélyes
csomópontok különszintű csomópontokká fejlesztésére, átépítésére kerül
sor. A teljes beruházás a 8. sz. főút Litéri és Füredi csomópontja
között készül el, 2×2 sávos, fizikai elválasztással, új
pályaszerkezettel és burkolatszélesítéssel. Az így kialakított,
tervezett három csomópont: az új Budapesti, Almádi és Füredi csomópont. A
szakasz kapacitásbővítése mellett a meglévő burkolatot is
korszerűsítik. A beruházásnak köszönhetően a Balaton és Budapest
közötti, rendkívül forgalmas útszakaszon megszűnhetnek a rendszeres
torlódások.
A beruházás munkaszervezési szempontból két részre tagolódik:
a Litéri és Budapesti csomópont közötti szakasz, illetve
a Budapest úti és Füredi utcai csomópont között szakasz.
A Litéri és az új Budapesti csomópontot is magába foglaló, első rész határidőre elkészült koronaélen belül.
Ezen a szakaszon a 47. és 48. km szelvény között a korábbi nyomvonalat megtartva készült el az útpálya, a 49. km szelvénytől pedig már az új nyomvonalon halad a 8. sz. főút. A régi Budapesti csomópontban elbontották a Körmend – Budapest szakaszt közvetlen összekötő ágat. A Körmend – Veszprém – Győr irány az új különszintű csomóponton keresztül közelíthető meg.
A gépjárművezetők már 2×2 sávon közlekedhetnek ezen a szakaszon.
A teljes cikk itt olvasható.