A program széleskörű összefogással valósult meg Keszthely Város Önkormányzata, a VÁRTAK – Városukért Tenni Akarók Egyesülete, helyi civil szervezetek, intézmények, vállalkozók és magánszemélyek együttműködésében. A projekt célja, hogy a város legnagyobb zöldfelülettel rendelkező parkja – amely egyben ikonikus közösségi tér is – újra élő, közösségformáló hellyé váljon.
”Számunkra ez a díj egy közös siker, amely megmutatja, mire képes egy város, ha összefog. A Helikon park ügye nekünk nem csupán fejlesztési projekt, hanem egy közösségi történet is. Iskolák, családok, civil szervezetek, vállalkozók és támogatók együtt mozdultak meg a város zöld szívéért. Keszthely megmutatta, hogy együtt, összefogással bármire képesek vagyunk” – fogalmazott Barna Dániel, a VÁRTAK egyesület elnöke.
Az integrált kampány szakmai koncepcióját Kovács Szabolcs marketingvezető dolgozta ki, aki a városmarketing, a közösségi finanszírozás és a digitális innováció eszközeit egységes rendszerbe szervezve teremtette meg a program megvalósításának alapjait. A kampány egyik leginnovatívabb eleme egyedülálló Magyarországon: egy online adománykártya-rendszer, amely a Jegyvasarlas.hu országos hálózatán keresztül teszi lehetővé a park támogatását. A „Rózsalugas”, „Helikoni fény”, „Aranyalma” és „Kitűnő keszthelyiek” elnevezésű virtuális kártyák megvásárlásával a helyi lakosok és a látogatók célzottan támogathatják a park fejlesztéseit – többek között a rózsaágyás megújítását, a közvilágítás kiépítését vagy a játszótér fejlesztését. A QR-kódos megoldásnak köszönhetően az adományozás átlátható, gyors és közösségi élmény, az adományozók pedig a helyi Tourinform irodában szimbolikus köszönőajándékot is kapnak.
A projektbe integrálták a VÁRTAK Egyesület üvegvisszaváltási programját is, így minden adománykártya tartalmaz egy MOHU QR-kódot, amely üvegvisszaváltáskor beolvasható. A visszaváltásból származó összeg automatikusan az egyesület számlájára kerül, így a körforgásos gazdaság elemei közvetlenül kapcsolódnak a közösségi adományozáshoz.
“A projekt sikerét jelzi, hogy új szó, új kifejezés is született a korábban nem látott társadalmi összefogás hatására. Ez a szó a “parkász”. Jelentése, az az önkéntes, aki saját két kezével, üvegvisszaváltással vagy adomománykártya vásárlásával részt vállal a Helikon park felújításában. Keszthely számára ez a díj nem csupán elismerés, hanem visszaigazolása annak, hogy jó úton járunk. A Helikon Park megújítása a város közösségének egyik legfontosabb ügye, amelyben minden keszthelyi polgárnak helye és szerepe van. Az integrált kampány egyszerre ötvözi a modern digitális megoldásokat és a közösségi összefogás erejét; olyan modell ez, amely hosszú távon is fenntarthatóvá teheti városunk fejlődését. Köszönöm mindenkinek, aki a munkájával, támogatásával vagy részvételével hozzájárult ahhoz, hogy Keszthely ezt az országos díjat hazahozhatta”– fogalmazott dr. Tóth Gergely, Keszthely polgármestere.