Hétfőtől újabb dunántúli vasútvonalakon kell előre jelezni a leszállási szándékot

A május közepe óta a Gyékényes–Pécs vasútvonal nyolc, valamint a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz pötrétei megállóhelyén szerzett tapasztalatok alapján szeptember 13-tól a Kaposvár–Fonyód, a Sárbogárd–Bátaszék és a Bátaszék–Baja–Kiskunhalas, a Szentlőrinc–Sellye, a Pécs–Villány–Magyarbóly és a Villány–Mohács vonal egyes megállóhelyei előtt is előre jelezni kell a leszállási szándékot – írja a MÁV a szerdai közleményében.

Az utasforgalmi szempontból szükségtelen megállások kiiktatásával várhatóan pontosabbak lesznek a vonatok és üzemanyagot takarít meg a vasúttársaság. Ez olyan megállóhelyeket érint, amelyeknél jellemzően egyes időszakokban nincs fel- vagy leszálló utas.

Szeptember 13-ától:

  • a Kaposvár–Fonyód vonalon Kapostüskevár, Várda, Somogyjád, Pamuk, Somogyvár, Öreglak, Tatárvár és Pusztaberény;
  • a Sárbogárd–Bátaszék vonalon Tengelic, Fácánkert és Őcsény;
  •  a Bátaszék–Baja–Kiskunhalas vonalon Alsónyék;
  • a Szentlőrinc–Sellye vonalon  Királyegyháza-Rigópuszta, Gyöngyfa-Magyarmecske, Sumony, Okorág-Kárászpuszta és Kákics;
  • a Pécs–Villány–Magyarbóly vonalon Pécsudvard, Szőkéd, Kistótfalu, Vokány, Palkonya és Villánykövesd;
  • a Villány–Mohács vonalon pedig Márok, Bóly, Nagynyárád és Középmező megállóhelyen a személyszállító vonatok csak abban az esetben állnak meg, ha van felszálló utas vagy a leszállási szándékot időben jelezték.

Az ezeken a vonalalakon közlekedő alacsonypadlós Desiro motorvonatok leszállásjelzésre is alkalmasak. A leszállásjelző nyomógombok az ajtólapok belső oldalán, a visszajelző lámpák az utastérben elhelyezett mennyezeti kijelzőkön találhatók. A vonatok a feltételes megállóhelyeken minden esetben megállnak, amennyiben a peronon vonatra várakozó személy tartózkodik. Olyan esetben is, amikor a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszállni szándékozó utas, ha a szerelvényen a leszállásjelző berendezés meghibásodik vagy olyan vonat közlekedik, amire nincs telepítve.

A feltételes megállás bevezetésével egy-egy – fel- vagy leszálló utas hiányában – kihagyott megállóhellyel menetidő takarítható meg, így jobban tudják tartani a menetrendet a vonatok. A bevezetést követően javul az energiahatékonyság, azaz csökken a gázolajfogyasztás is, mert álló helyzetből kevesebbszer kell újraindulni és felgyorsulni a vonatokkal.

A feltételes megállások bevezetéséről az érintett megállóhelyeken és járatokon tájékoztató táblákkal, hirdetményekkel, valamint a vonatokon, azok útvonalának állomásain hangos utastájékoztatással is felhívják a közlekedők figyelmét. A vasúttársaság arra kéri az utasokat, hogy a megállóhelyekre érkezés előtt időben jelezzék a leszállási szándékukat, illetve a peronokon olyan helyre álljanak, hogy a mozdonyvezető távolról is láthassa a felszállni szándékozókat.

A feltételes megállóhelyek rendszerét, illetve a leszállásjelzést a MÁV-START már 2013-ban bevezette a Zalaegerszeg–Rédics vonalon közlekedő Bz motorvonatok esetében; illetve 2021 májusa óta Gyékényes–Pécs vonalon, valamint a Nagykanizsa–Zalaszentiván szakaszon  is e rendszer szerint járnak a Pannónia InterRégió és egyéb járatai.

Forrás: hirbalaton.hu

Kapcsolódó

193 természetjáró indult el az idei Balaton-felvidéki Fjällräven Vándortúrán

Öt nap, összesen 107 km, és egy minden lépéssel erősebb közösség. Augusztus utolsó hetében 193 túrázó élhet
Elolvasom

Elkészült Váli Péter különlegessége: a hat évig seprőn érlelt hagyományos budai zöld pezsgő

Az idén 25 éves fennállását ünneplő, Magyarország Legszebb Kisbirtokának választott badacsonyörsi Váli Birt
Elolvasom

Telefont és egy tálca sört lopott egy ajkai férfi

Az ajkai rendőrök elfogták a 27 éves helyi betörőt - írja a police.hu. - - Bejelentés érkezett a rendő
Elolvasom