Hogyan induljunk el a marketing világában helyi vállalkozásként?

Hogyan induljunk el a marketing világában helyi vállalkozásként?

Helyi vállalkozásként legalább olyan keményen meg kell küzdenünk az ügyfelekért és vásárlókért, mintha kizárólag az online térben tevékenykednénk. Hogyan vágjunk bele a marketingbe, hogy minél rövidebb idő alatt fellendítsük az üzletünket? Milyen szarvashibákat kerüljünk el mindenképpen? Alábbi cikkünkből pontosan kiderül!

1. Tervezzünk A-tól Z-ig!

A legtöbb sikertelen vállalkozás nem rendelkezik üzleti- és marketingtervvel, ezért mi semmiképp ne kövessük el ezt a hibát. Készítsünk fillérre pontos költségvetést, és jelöljük ki a vállalkozásunkkal elérendő céljainkat. Soroljuk fel tételesen a kiadásainkat, hogy legalább 1 évvel előre precízen tudjunk kalkulálni, és ne menet közben derüljön ki, hogy egyik vagy másik marketing kampány finanszírozására már nincs anyagi keretünk.

Tűzzünk ki reális célokat!

  • Sajnos az üzleti életben 1-2 év alatt még nem feltétlenül válthatjuk meg a világot, de tudatos tervezéssel így is sokat haladhatunk. Tűzzünk ki elérhető, de ambiciózus és minden esetben mérhető célokat. Használjunk KPI-okat (Key Performance Indicators), amelyek alapján konkrétan számszerűsíthetjük az eredményeinket. KPI lehet a bevétel és az új ügyfelek száma, illetve a Facebook követők száma is.

2. Vessük be az offline marketing eszközöket!

Helyi vállalkozásként erősen kell építenünk az offline marketingre, ezért az alábbi eszközökbe mindenképpen ajánlott fektetni:

  • Szórólapok. A szórólapozás még 2023-ban is sokat hozhat a konyhára, hiszen rövid időn belül számos helyi lakoshoz eljuthat a vállalkozásunk híre. Ráadásul nem is kell milliós költségvetéssel számolni, ezért ha most indult útjára a vállalkozásunk, mindenképpen ajánlott tenni egy próbát a szórólapok osztogatásával.
  • Plakátok. Figyelemfelkeltő plakátok kihelyezésével remekül kitűnhetünk a szürke vállalkozások tömegéből. Építsünk profi brandet, és használjunk messziről is felismerhető színeket, illetve készítsünk megnyerő logót, hogy minél többen megjegyezzék a márkánkat.
  • Helyi sajtó. Szerepeljünk bátran a helyi újságokban, hiszen így még azokhoz is eljuthatunk, akik kevésbé mozdulnak ki otthonról. Akár egyedi kedvezményeket is kínálhatunk kuponkódok formájában, hogy minél nagyobb motivációt teremtsünk a vásárláshoz.
  • Lokális ügyek támogatása. Szponzoráljuk rendszeresen a helyi sporteseményeket és jótékony ügyeket, cserébe pedig kérjük meg a szervezőket, hogy elhelyezhessünk egy-egy reklámtáblát vagy standot az eseményen.

3. Aknázzuk ki az online marketing nyújtotta lehetőségeket!

2023-ban már a lokális vállalkozások számára is elengedhetetlen az online marketingbe fektetni. Legyen tehát legalább egy céges honlapunk és közösségi média oldalunk, hogy több platformon is elérjük a célközönségünket. Erre a két oldalra pedig már nagyszerű marketing kampányokat is tervezhetünk PPC hirdetések és e-mail-marketing formájában is.

Természetesen az online marketing egy önálló szakma, ezért ha nem vagyunk jártasak benne, akkor egy tapasztalt digitális marketing ügynökség jelenti a megoldást. Így minden teendőt valódi szakemberekre bízhatunk, és nekünk már csak a beérkező vásárlók és ügyfelek kiszolgálásával kell foglalkoznunk.

Ne égessük a pénzünket amatőr kampányokra!

  • Ha még nem készítettünk Google vagy Facebook hirdetéseket, illetve nem ismerjük a tartalommarketing szerepét, inkább szervezzük ki a feladatokat. Ugyanis a rosszul beállított hirdetésekkel és a szakszerűtlen hírlevél kampányokkal nem fogjuk elérni és megszólítani a közönségünket. Csináljuk inkább azt, amiben igazán jók vagyunk, a többit pedig bízzuk rutinos szakértőkre.

Helyi vállalkozásunk felvirágoztatása tudatos és kitartó munkát igényel, azonban a megfelelő hozzáállással garantáltan gyümölcsöző üzletet építhetünk fel. Napjainkban már korántsem elég az offline marketingre alapozni, ezért az online térben is igyekezzünk a lehető leghatékonyabban érvényesülni. Az online marketinget érdemes egy tapasztalt digitális marketing ügynökségre bízni, akik szállítani fogják számunkra az ügyfeleket és vásárlókat. Tegyünk meg mindent vállalkozásunk sikere érdekében, és az eredmények nem fognak elmaradni!

Kapcsolódó

Milyen kérdéseket tegyek fel egy keresőmarketing tanácsadónak?

Ha te is azok közé tartozol, akik jól döntöttek, és vállalkozásod online jelenlétét egy keresőmarketing tan
Elolvasom

Stílusos fa bútorok a minimalista otthonokba: Ötletek és inspirációk

A minimalizmus a lakberendezés világában is népszerű. Egyre inkább előtérbe kerülnek az egyszerű vonalak, a
Elolvasom

Modern mosógépek: ahol a hatékonyság és energiatakarékosság találkozik

A mosógép a háztartás egyik legfontosabb berendezése. Ma már azonban nem csak az fontos, hogy hatékonyan tá
Elolvasom