Láthatóság a neten: nem elég ott lenni
Sokan gondolják úgy, hogy ha van egy Facebook-oldaluk vagy egy szép weboldaluk, az már elég. Pedig a Google keresési találatai között való előkelő helyezés sokkal többet számít. Itt jön képbe a SEO linképítés például. Ez a módszer segít abban, hogy más hiteles oldalak hivatkozzanak rád, így a Google fontosabbnak tartja az oldaladat. A SEO szövegírás pedig azt biztosítja, hogy a weboldalad tartalma ne csak érdekes, de keresőbarát is legyen – ez a kombináció aranyat ér, ha új vendégeket szeretnél.
Blog, hírlevél, kulcsszavak: nem ördögtől való
Ne ijedj meg az online marketinges szakszavaktól – ha tudsz mesélni a helyedről, máris jó úton jársz. Egy rendszeresen frissített blog, amelyben balatoni élményekről, programokról vagy szezonális ajánlatokról írsz, sokkal többet jelent, mint gondolnád. Emellett egy rövid, informatív hírlevél is sokat számíthat, ha visszatérő vendégekre hajtasz. És ne becsüld alá a kulcsszavak szerepét: ha olyan kifejezéseket használsz, amikre az emberek ténylegesen rákeresnek (például „családbarát szállás Balaton” vagy „romantikus borvacsora”), sokkal nagyobb eséllyel találnak rád.
Tedd személyessé a kommunikációdat!
Az emberek nemcsak szolgáltatást keresnek, de élményt is. Írj úgy, mintha a barátaidnak mesélnél a vállalkozásodról. Egy-egy vicces sztori, egy fotó a kedvenc balatoni helyedről vagy egy gyors recept az étlapról közelebb visz a közönségedhez. Ha a vendégeid érzik, hogy a márkád mögött egy valódi, lelkes ember áll, sokkal szívesebben választanak téged.
Ne csak nyáron legyél aktív!
Bár az igazi szezon július-augusztusban van, a marketingednek nem szabad téli álomba merülnie. Ősszel, télen és tavasszal is posztolj, írj, kommunikálj. Mutasd meg, milyen a Balaton más évszakban, adj tippet kiránduláshoz, vagy oszd meg, miben újult meg a helyed a következő nyárra. Így nemcsak a szezonban jutsz eszébe az embereknek, hanem egész évben jelen maradsz. És ha már most elkezded, mire eljön a következő nyár, a neten is megtalálnak, nem csak a parton.