Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói

Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói

A flotta új modelljeinek ünnepélyes felavatását az első balatoni gőzhajó első útjának 177. évfordulóján tartották. A Kisfaludy névre keresztelt gőzös 1846 szeptember 21-én, Széchenyi István 55. születésnapján szelte először a magyar tenger habjait.

A Komáromban készült, és nyár elején a Dunán, majd a Sió-csatornán a Balatonhoz szétszerelt állapotban eljuttatott hajók közül egy kompot és egy katamaránt már sikerült összeszerelni, de még hátravan a beüzemelés, a hatósági szemlék, és a személyzet betanítása – közölte Veigl Gábor vezérigazgató. Ez csak az egyik apropója a járművek sajtónyilvános megtekintésének, a másik, hogy 177 évvel ezelőtt, szeptember 21-én Széchenyi Istvánhoz kötődően indult el az első gőzhajó a tavon, amely a balatoni hajózás napja lett – tette hozzá.

Az új hajókról elmondta: a műszaki megújulás mellett fontos szempont volt az utasigények magasabb szintű kiszolgálása és a férőhelyek számának növelése. A kompon az elmúlt években nagyon dinamikus és folyamatosan emelkedő utasszám volt tapasztalható. Míg 2010-ben 800 ezer utas kelt át Szántód és Tihany között, tavaly már közel 1,4 millió – ismertette.

Megjegyezte, a személyhajókra is igaz, hogy növekszik az utazóközönség igénye és száma is. Különösen igaz ez a kerékpárosokra, akiknek csak az idei évben több mint 20 százalékkal növekedett a számuk a személyhajókon – emelte ki.

A vezérigazgató hangsúlyozta, az új hajók műszaki színvonalukban, üzembiztonságukban, környezeti kibocsátásukban, utaskomfortjukban, valamint vezetési technológiában is XXI. századi, színvonalat képviselnek. “Olyan prototípusokról van szó, amelyeket kifejezetten a Balatonra, a Bahartnak építettek, figyelembe véve a Balaton speciális adottságait” – fogalmazott.

Kitért arra is, hogy az új katamaránok elsősorban menetrendi hajóként fognak üzemelni, de fontos szerepet kapnak majd programokban, vagy rendezvények helyszíneként is. Végül reményét fejezte ki, hogy a négy új hajó az első része lesz a Bahart teljes megújulásának, amit majd a rév- és személyhajókikötők megújulása, valamint a cég flottájának további bővítése követhet.

A régi balatoni katamaránok maximális utazósebessége 12-13, a fiatalabbaké 17-18 kilométer/óra, a régi kompoké 12-13, míg az újaké 15-16 kilométer/óra, ezért, de az új járművek befogadókapacitása is nagyobb ezért csökkenhet a várakozási idő a parton – hangzott el a bemutatón.


Forrás: MTI
Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

Kapcsolódó

Új, eddig nem ismert őspoloska-fajt azonosítottak Pulán

Magyarország első ismert őspoloska-faja, a Pulafulvius pliocenicus, Pula település közelében egy 4 millió
Elolvasom

Boldoggá avatták Bódi Mária Magdolna vértanút Veszprémben

Szüzet emelt szombaton oltárra az egyház, Bódi Mária Magdolna szűz és vértanú 24 éves sem volt, amikor élet
Elolvasom

Több Veszprém vármegyei településen szalmonellás volt az ivóvíz

Újabb településeken vált szükségessé az ivóvíz forralása a fogyasztáshoz - írta a Veszprém Vármegyei Kormán
Elolvasom