Ez az év legfontosabb időszaka, amikor érkeznek a fizetésemelések, itt a juttatások növelésének ideje, ami mindig meghatározó része az év végi tervezésnek. Mindenképpen lényeges, hogy a munkáltatók megfelelően kommunikáljanak a dolgozók felé, minden fontos információt és változtatást megosszanak velük.
Miért fontos a megfelelő információátadás?
A FutureManagement szolgáltatásai között is megtalálhatóak olyan lehetőségek, amelyek segíthetik a munkavállalókkal való kapcsolattartást. Erre azért van szükség, mert sajnos sok cég nem a megfelelő módon és időben közli a híreket. A fizetésemelések és juttatások emelése egy olyan téma, amely mind a vállalat, mind a munkavállalók számára érzékeny téma. Ahhoz ugyanis, hogy a változás minden esetben pozitív legyen, megfelelő kommunikációra is szükség van.
Ennek oka, hogy csak így növelhető a motiváció és az elkötelezettség. A bérek és a juttatások rendszeres emelése az egyetlen mód szinte arra, hogy megtartsuk a dolgozókat. A motiváció csak akkor növekszik, ha a dolgozók tudnak a változásokról, ha értik azt, hogy milyen előnyei vannak az egyes lépéseknek a cégnél. A megfelelő információátadás segíthet megérteni a munkavállalóknak, hogy mennyire értékesek a vállalat számára.
Bizalomépítés és a feszültség csökkentése
A két fél közötti bizalom mindenképpen kell ahhoz, hogy eredményes legyen a munkakapcsolat. Amennyiben a béremelés nincs kommunikálva, az nem túl bizalomgerjesztő a dolgozó számára. De, ha sikerül a megfelelő időben és formában átadni a változásokról szóló híreket, akkor az erősítheti a bizalmat, és a munkatársak személyes céljuknak is tekinthetik általa a vállalat sikerét. Ennek köszönhetően hajlandóak arra is, hogy többet tegyenek a cégért.
De mindez hiába, ha a rosszul kommunikált fizetésemelések konfliktushoz és feszültséghez vezetnek. Amennyiben a dolgozó úgy érzi, hogy nem érti, vagy nem érzi igazságosnak az emelést, az végül elégedetlenséget szülhet. Aki viszont világosan és érthetően megkapja az információkat, az hajlandó elfogadni azt, kisebb az esély az esetleges frusztrációra.
Mi a kommunikáció legjobb módja?
Az első szabály mindig az, hogy megfelelően időzítsünk. Mindegy, hogy az emelés év végén vagy év közben történik. Az érintetteknek elég időre van szükségük ahhoz, hogy elfogadják, és feldolgozzák a változásokat, hogy tervezzenek a jövővel. Semmit ne hagyjunk az utolsó pillanatra.
A béremelésekről szóló kommunikáció mindig legyen egyszerű és érthető. Azokban az esetekben, ha például a bérek emelése nem átlagos mértékű vagy csak egy területre igazított, ahol figyelembe veszik a teljesítményt, érdemes személyesen beszélni róluk a fizetségről. Ha pedig sikerül kiemelni a pozitív hatásokat, akkor az segíthet a hozzáálláson. Legyen szó a javuló pénzügyi vagy a vállalat stabil gazdasági helyzetéről egyaránt.