Gellér László, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke kiemelte: nyáron minden hétvégén, de különösen a Kékszalag idején a vitorlázásé lesz a főszerep a Balatonon.
Hozzátette: idén is 30 hajóosztályban, külön kategóriákban küzdenek a versenyzők. A cél a hagyomány ápolása, a nemzetközi ismertség növelése, a Balaton, mint turisztikai vonzerő erősítése, valamint a vitorlázás népszerűsítése – fogalmazott.
Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank kommunikációs és marketing igazgatója jelezte: már hetedik alkalommal névadó partnerei a versenynek. Hangsúlyozta: a tradíció és az innováció, amely értékek mellett elkötelezettek, mind a pénzügyi szektorban mind a vitorlázásban nagy jelentőségű.
Fegyver Csaba, a Telekom stratégiai és kiemelt projektekért felelős igazgatója közölte: idén is élőben – a tavalyinál több kamerával és drónnal – közvetítik a versenyt, és a győri Széchenyi István Egyetemmel együttműködve ebben az évben is minden hajón lesz nyomkövető.
Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára elmondta: a verseny rajtja július 10-én csütörtökön 9 órakor lesz a balatonfüredi móló előtt. A versenyre 550-600 hajót várnak.
A közönséget csütörtöktől három napon keresztül számos program várja, július 11-én pénteken délután 15 órakor rajtol a leggyorsabb hajók Audi Speed Challenge versenye a balatonfüredi móló elől, a díjkiosztó ünnepséget pedig július 13-án szombaton 18 órakor a balatonfüredi Gyógy téren tartják.
Litkey Farkas, 13-szoros Kékszalag-győztes, a Process Solution kormányosa elmondta: a felkészülés finisében járnak. Télen is sokat vitorlázott a csapatuk, amitől azt várja, hogy összeszokottságuk segít majd a Kékszalagon is.
Józsa Márton, ötszörös győztes, a Kékszalag rekorder MLS Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa jelezte: komoly fejlesztésen vannak túl, az elmúlt három évben teljesen újjáépült a hajójuk. Időben elkezdték a felkészülést, de a tavalyi alig több, mint öt órás rekordon ideális körülmények között legfeljebb fél órát lehet javítani.
Kalocsay Zsolt, kétszeres győztes, a Sailing Team RSM kormányosa kiemelte: télen elkészült a legnagyobb fejlesztésük, teljesen új testet és vitorlázatot kapott a hajó. Ami nem változott: a csapatuk, amely hét éve egységes.
Petrányi Zoltán, a szintén Kékszalag-győztes Audax Django kormányosa elmondta, tengeren is sokat versenyeztek, és reményeit fejezte ki, hogy a megszerzett tapasztalatokat a Balatonon is tudják kamatoztatni.
Oroszlán Péter, a Kékszalag egytestű rekorder Principessa kormányosa szerint egytestű hajónak már szinte nulla az esélye a győzelemre a katamaránok miatt. Elmondta: hajójukon tizenhatan vitorláznak, és mindenkinek megvan a maga feladata.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban több mint 150 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja – saját korábbi eredményét 2023-ban megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel -, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey Farkas győzött.