A GA4 elengedhetetlen ahhoz, hogy a vállalkozás tudatosan működjön és jól teljesítsenek a kampányok. Ha a cikk elolvasása után is maradnak kérdések, mindenképpen érdemes élni a marketing kiszervezés lehetőségével.
A Google Analytics a Google egyik ingyenes szoftvere
Kezdjük a Google Analytics bemutatásával. Ez egy ingyenes elemzési szolgáltatás, amely rengeteg hasznos információt árul el a weboldallal kapcsolatban. Ennek a webanalitikai eszköznek köszönhetően lehet látni például, hogy milyen linkre kattintva érkeztek az oldalra a látogatók, mennyi időt töltöttek ott és mit csináltak. Továbbá azt is meg lehet tudni, hogy milyen platformokat és eszközöket használnak, valamint mire és mikor keresnek rá.
Ezek csak a legfőbb információk, ezeken kívül még jó néhány kulcsfontosságú adatot lehet gyűjteni a Google Analytics segítségével. Így adatokra támaszkodva lehet meghozni lényeges döntéseket a vállalkozással kapcsolatban. Amennyiben nem kerül sor a használatára, óriási versenyhátrányba lehet kerülni. Nélküle gyakorlatilag a vállalkozások a sötétben tapogatóznak.
A GA4 a Google Analytics új verziója
A GA4 egy adatgyűjtő és elemző felület, amely leváltotta az Universal Analytics (UA) verziót. Szuper lehetőségeket rejt magában, például:
– cross-platform méréseket
– automatikus insightokat
– esemény limitet
– ingyenes Google BigQuery összekötést
– adatvezérelt modell-összehasonlítást
– az adatok mintavétel nélküli lekérdezését
– testreszabható jelentéseket
– consent mode és automata konverziós modellezést
– prediktív és szofisztikáltabb közönségek beállítását
Hatékony kampányok támogatása
A Google Analytics 4 egy szintlépés az elődjéhez képest, átfogó felhasználói elemzésre készült. Igyekszik alkalmazkodni a dinamikusan változó felhasználói szokásokhoz. A webes adatfolyamok mellett az alkalmazások és a mobiladatok mérésére is alkalmas. Minden interakciót eseményként rögzít, átlátható és könnyen kezelhető a segítségével a begyűjtött adatok elemzése. A különféle változtatásoknak köszönhetően a segítségével hatékonyabb, jobban megtérülő stratégiákat és kampányokat lehet készíteni.
Ha a vállalkozás még nem használja a Google Analytics 4-et, akkor érdemes késedelem nélkül elindítani. Ez a változat paradigmaváltást jelentett az elődjéhez képest, és betekintést ad a Google Analitika jövőjébe. Reméljük, hogy sikerült minden fontos kérdést megválaszolni a témával kapcsolatban, és érthetővé vált a GA4. Amennyiben segítségre van szükség az online marketinggel kapcsolatban, érdemes a Follow Marketing csapatának segítségét kérni.