Mi a gond a vállalati közösségi hálóval?
Sajnos könnyen előfordulhat, hogy stresszfaktorrá válik, mégpedig a túlzott mértékű információáradat, a szabad véleménynyilvánítás és az összehasonlítgatások miatt. Nem ritka jelenségek az internetes zaklatások bizonyos formái sem, sőt a belső közösségi háló akár függőséget is kialakíthat.
Létezik azonban egy jobb alternatíva a munkahelyi kommunikáció segítésére, méghozzá a CHEQ vállalati szoftver kínálta megoldások, amelyek lehetőséget teremtenek a mérhető, monitorozható, irányított kommunikációra.
De nézzük meg egy kicsit a kutatások eredményeit! A klasszikus vállalati háló alkalmazása esetén a cégek 70%-a indított fegyelmi eljárást valamilyen visszaélés okán. Egy UK felmérés alapján a felmondások 40%-ában a kiváltó ok a munkahelyi stressz. Az Amerikai Stressz Intézet is vizsgálta már ezt a problémát, és arra jutott, hogy az amerikai dolgozók 80%-a napi szinten szenved a munkahelyi stressz miatt. Ez vélhetően hazánkban is hasonló mértékű.
Ebből kiindulva erősen megfontolandó, hogy ne fokozzuk a stresszforrásokat, hanem mérsékeljük, így egy chatbot alapú alkalmazás, amelynél kontrollálható az információáramlás sokkal ideálisabb megoldást kínálhat.
Különböző szerepkörök a vállalati hálón
Ha egy cég a belső közösségi háló bevezetése mellett dönt, a kollégák igen sokféle szerepkört vállalhatnak, egyesek inkább megfigyelnek, amolyan csendes résztvevőként, mások aktívan építik a kapcsolataikat, de kényszer és függőség nélkül. A véleményvezérek tábora, akikre leginkább odafigyelnek, a dolgozók java ad is a véleményükre, így hatalmas felelősség is egyben. Téves információkat, félrevezető tartalmakat közölve rengeteg negatív következmény is megjelenhet.
Érdemes megemlítenünk az extrém módon aktív emberek csoportját, akik szinte folyamatosan posztolnak, kommentelnek, gyakran akár negatív színben is feltüntetnek másokat, ezzel pedig hatalmas károkat okoznak a munkahelyi környezetben.
Ne hagyjuk ki a felsorolásból a kényszerből posztoló kollégákat sem, akik munkaköri kötelességük okán kénytelenek aktívabbak lenni, noha gyakran éppen a kényszerűség miatt tűnnek mesterkéltnek, hiteltelennek, ami szintén romboló a munkakörnyezetre nézve!
Optimális megoldás a kommunikáció és a teljesítmény javítására
A CHEQ belső kommunikációs rendszerrel elejét vehetjük a rosszindulatú pletykáknak, a félrevezető információáradatnak, ráadásul megvalósítható a kétirányú információcsere, ami pedig jelentősen segítené a munkavállalók elköteleződését. Érdemes megvizsgálnunk a lehetőségeinket, és a legideálisabb opciót választani a stresszmentes vállalati környezet megteremtése érdekében.