Elegancia, különleges vonalvezetések, egyedi összeszerelések, az autógyártás egykori remekei ismét a Tagore sétányon. Kiállítás és szépségverseny, a korelnök ezúttal egy 123 éves Schacht Model fakerekekkel, inkább a hintókra hajazó kinézettel. Hazai és külföldi gyűjtők jóvoltából mintegy ötven veterán autó és 16 darab, többségében az 1920-as évekből származó motorkerékpár látható idén május 23 és 25. között a Concours d’Elegance-on – írja a település weboldala.
A közkedvelt, évről-évre tömegeket vonzó veterán autó kiállítás és szépségverseny ezúttal sem okoz majd csalódást a szakavatott illetve a kíváncsiskodó látogatóknak, mindenki megtalálhatja itt a maga kedvencét.
A Concours d’Elegance idei mezőnye is felvonultat jó néhány érdekességet az autókról magukkal a tulajdonosokkal is lehet akár diskurálni és persze nem marad el a díjazás sem, a sétányon megrendezik a Best of Show-t.
Egy Schacht Model H. a legidősebb konstrukció, a XX. század hajnalán 1902-ben készült, az Ohióba kitelepült német telepesek alkották meg hintóalapokra. A mai autók szinte valamennyi részegysége felismerhető rajta, mégis igazi kuriózum a faküllős kerekeivel. A szakértők szerint mindössze negyven darab van belőle világszerte, ezek közül lesz látható egy Balatonfüreden.
Felvonul jó néhány tetszetős sportautó, köztük egy Iso A3/C, amely az olasz dizájn és az amerikai technika ötvözete. A több mint hatvan éves autót a legendás mérnök, Giotto Bizzarrini tervezte, a szegecselt alumíniumkarosszériás jármű 300 km/óra sebességre képes.
Itt lesznek a nagy klasszikus márkák is, Alfa Romeok, Ford Mustangok, különböző korosztályú Mercedes-Benz-ek, köztük egy modell, amely diplomata autó volt és tíz évre befalazták egy garázsba. Látható lesz a második világháború utáni első Rolls-Royce modell, vagy épp az 1934-ben készült Bentley 3.5 Litre, amely tulajdonosa szerint még most is akár napi használatra alkalmas.
Versenybe száll egy 1931-es Horch 500 Roadster, amely kora luxusautója volt, igazi státuszszimbólumnak számított. A sétányon kiállított autót a második világháború után a Szovjetunióban egy repülőtéren találták meg, a hátsó kerékre szerelt dob segítségével húzták fel a vitorlázórepülőket.
Lesznek érdekességek is mint például a több mint száz éves Citroën Torpedo, amely mintha a mai energiagazdaságos elvek alapján készült volna, hiszen 11 lóerős motorja öt liter benzint fogyasztott száz kilométeren, ami a maga korában páratlannak számított.
A rendezvényen napközben nemcsak nézelődni lehet, hiszen egyenként bemutatják majd az autókat és tulajdonosaikat. A rendezvény a szokásokhoz híven autós felvonulással ér véget.