SEO vs. online marketing: melyik éri meg jobban a cégednek?

SEO vs. online marketing: melyik éri meg jobban a cégednek?

Az online marketing ma az alapja annak, hogy egy üzleti vállalkozás egyáltalán felkerül a térképre, és észrevehetővé válik a célközönség előtt a piacon. A közösségi médiában való aktivitás és a fizetett hirdetések, reklámkampányok mellett pedig a SEO – vagyis a keresőoptimalizálás – is nagy fajsúllyal bír a digitális térben való megjelenésben, a leendő vevők és ügyfelek informálásában. De mi is ez, és miben különbözik az általános értelemben vett online marketingtől?

Mi a különbség a SEO és az online marketing között?

Több esetben is lehet átfedés a SEO és az online marketing között. Sőt, alapvetően a keresőoptimalizálást a digitális megjelenés egyik fő eszközének tekintjük.

A különbség legfeljebb abban nyilvánul meg, hogy a SEO főként arra összpontosít, hogy a weboldalak keresőmotorokban, például a Google-ben, minél jobb helyezést érjenek el organikus keresési eredmények között, kulcsszavak optimalizálásával és különböző technikai fejlesztésekkel.

Az online marketing ezzel szemben egy szélesebb körű stratégia, ami magában foglalja a SEO-t, de kiterjed fizetett hirdetésekre (PPC), közösségi média kampányokra, e-mail marketingre, hogy minden fronton és digitális felületen növelje a vállalkozás online jelenlétét és elérje a célközönséget.

Mikor éri meg a SEO és hogyan térül meg?

Azt is mondhatnánk, hogy az online marketing általában véve egy rövidtáv-futás, hiszen az azonnali eredményekre összpontosít – sok pénzt teszünk bele, és már várjuk is a megtérülést, azaz a ROI-t. Pénz egyenlő eredmény, avagy gyors halál és kidobott pénz. Ezért is érdemes komplexen gondolkodni, stratégia alapon, olyan kampányban, ami több fronton is erős, hatékony.

A keresőoptimalizálás ezzel szemben a hosszútáv-futás. Legalább fél év, vagy ennél is hosszabb lehet a megtérülési idő, viszont a költségek sem olyan magasak, a tartalmaink pedig nem tűnnek el a süllyesztőben, ha már nem rakunk bele több pénzt – ellentétben mondjuk egy Google-ben vagy Facebook-on hirdetett reklámmal. Egy idő után tehát már szinte magától jönnek majd az eredmények, és csupán némi karbantartásra van szükség, valamint újabb és újabb kulcsszavakra is optimalizálhatunk.

A hatékony SEO és online marketing kampány

A keresőoptimalizálás három fő lépésből áll: technikai auditból és beállításokból, módosításokból (1), tartalomkészítésről (2), valamint linképítésről (3). A weboldal hitelessége így fog erősödni mind a keresőmotorok, mind a hús-vér látogatók számára. A hatékony online marketing kampány része, akárcsak a közösségi médiában való aktív jelenlét, vagy a fizetett hirdetések (PPC) és egyéb megoldások egyaránt. Egy ilyen teljes körű digitális kampányt érdemes szakértőkkel közösen megvalósítani. Az olyan szakterületeken pedig, mint amilyen a SEO is, az is fontos, hogy az adott csapat specifikus tudással és tapasztalattal rendelkezzen. A Dog & Pony online marketing és SEO ügynökség már több vállalkozást is a Google élére repített, és akár teljesen a nulláról is segített a digitális kivitelezésben

Kapcsolódó

Megéri kitanulni a seo szövegírást?

Az utóbbi években egyre többen keresnek olyan készségeket, amelyeket akár otthonról, saját időbeosztás sze
Elolvasom

Kóstold végig a belvárosi brunch kincseit!

A városi nyüzsgés közepette nincs is jobb, mint egy nyugodt, ínycsiklandó brunch, ahol finom falatokkal ké
Elolvasom

Az ékszerek története

Az emberek már évezredek óta viselnek ékszereket, de ezek szerepe gyökeresen átalakult az idők során. Az e
Elolvasom