SEO vs. online marketing: melyik éri meg jobban a cégednek?

SEO vs. online marketing: melyik éri meg jobban a cégednek?

Az online marketing ma az alapja annak, hogy egy üzleti vállalkozás egyáltalán felkerül a térképre, és észrevehetővé válik a célközönség előtt a piacon. A közösségi médiában való aktivitás és a fizetett hirdetések, reklámkampányok mellett pedig a SEO – vagyis a keresőoptimalizálás – is nagy fajsúllyal bír a digitális térben való megjelenésben, a leendő vevők és ügyfelek informálásában. De mi is ez, és miben különbözik az általános értelemben vett online marketingtől?

Mi a különbség a SEO és az online marketing között?

Több esetben is lehet átfedés a SEO és az online marketing között. Sőt, alapvetően a keresőoptimalizálást a digitális megjelenés egyik fő eszközének tekintjük.

A különbség legfeljebb abban nyilvánul meg, hogy a SEO főként arra összpontosít, hogy a weboldalak keresőmotorokban, például a Google-ben, minél jobb helyezést érjenek el organikus keresési eredmények között, kulcsszavak optimalizálásával és különböző technikai fejlesztésekkel.

Az online marketing ezzel szemben egy szélesebb körű stratégia, ami magában foglalja a SEO-t, de kiterjed fizetett hirdetésekre (PPC), közösségi média kampányokra, e-mail marketingre, hogy minden fronton és digitális felületen növelje a vállalkozás online jelenlétét és elérje a célközönséget.

Mikor éri meg a SEO és hogyan térül meg?

Azt is mondhatnánk, hogy az online marketing általában véve egy rövidtáv-futás, hiszen az azonnali eredményekre összpontosít – sok pénzt teszünk bele, és már várjuk is a megtérülést, azaz a ROI-t. Pénz egyenlő eredmény, avagy gyors halál és kidobott pénz. Ezért is érdemes komplexen gondolkodni, stratégia alapon, olyan kampányban, ami több fronton is erős, hatékony.

A keresőoptimalizálás ezzel szemben a hosszútáv-futás. Legalább fél év, vagy ennél is hosszabb lehet a megtérülési idő, viszont a költségek sem olyan magasak, a tartalmaink pedig nem tűnnek el a süllyesztőben, ha már nem rakunk bele több pénzt – ellentétben mondjuk egy Google-ben vagy Facebook-on hirdetett reklámmal. Egy idő után tehát már szinte magától jönnek majd az eredmények, és csupán némi karbantartásra van szükség, valamint újabb és újabb kulcsszavakra is optimalizálhatunk.

A hatékony SEO és online marketing kampány

A keresőoptimalizálás három fő lépésből áll: technikai auditból és beállításokból, módosításokból (1), tartalomkészítésről (2), valamint linképítésről (3). A weboldal hitelessége így fog erősödni mind a keresőmotorok, mind a hús-vér látogatók számára. A hatékony online marketing kampány része, akárcsak a közösségi médiában való aktív jelenlét, vagy a fizetett hirdetések (PPC) és egyéb megoldások egyaránt. Egy ilyen teljes körű digitális kampányt érdemes szakértőkkel közösen megvalósítani. Az olyan szakterületeken pedig, mint amilyen a SEO is, az is fontos, hogy az adott csapat specifikus tudással és tapasztalattal rendelkezzen. A Dog & Pony online marketing és SEO ügynökség már több vállalkozást is a Google élére repített, és akár teljesen a nulláról is segített a digitális kivitelezésben

Kapcsolódó

Biztosítsd otthonod komfortját az unokáidnak is! 

A családi házat általában nemcsak magunknak építjük, hanem az utánunk következő generációk számára is, így
Elolvasom

Igaz vagy hamis? Táplálkozási tanácsok a közösségi médiában

Amint van egy kis szabadidőnk, máris a közösségi médiát pörgetjük. Az egészség és a táplálkozás felkapott t
Elolvasom

Okoseszközök iskolakezdéshez

Az új tanévre nem lehet eléggé felkészülni. Manapság azonban már nem biztos, hogy a füzetek beszerzése ele
Elolvasom