Több esetben is lehet átfedés a SEO és az online marketing között. Sőt, alapvetően a keresőoptimalizálást a digitális megjelenés egyik fő eszközének tekintjük.
A különbség legfeljebb abban nyilvánul meg, hogy a SEO főként arra összpontosít, hogy a weboldalak keresőmotorokban, például a Google-ben, minél jobb helyezést érjenek el organikus keresési eredmények között, kulcsszavak optimalizálásával és különböző technikai fejlesztésekkel.
Az online marketing ezzel szemben egy szélesebb körű stratégia, ami magában foglalja a SEO-t, de kiterjed fizetett hirdetésekre (PPC), közösségi média kampányokra, e-mail marketingre, hogy minden fronton és digitális felületen növelje a vállalkozás online jelenlétét és elérje a célközönséget.
Azt is mondhatnánk, hogy az online marketing általában véve egy rövidtáv-futás, hiszen az azonnali eredményekre összpontosít – sok pénzt teszünk bele, és már várjuk is a megtérülést, azaz a ROI-t. Pénz egyenlő eredmény, avagy gyors halál és kidobott pénz. Ezért is érdemes komplexen gondolkodni, stratégia alapon, olyan kampányban, ami több fronton is erős, hatékony.
A keresőoptimalizálás ezzel szemben a hosszútáv-futás. Legalább fél év, vagy ennél is hosszabb lehet a megtérülési idő, viszont a költségek sem olyan magasak, a tartalmaink pedig nem tűnnek el a süllyesztőben, ha már nem rakunk bele több pénzt – ellentétben mondjuk egy Google-ben vagy Facebook-on hirdetett reklámmal. Egy idő után tehát már szinte magától jönnek majd az eredmények, és csupán némi karbantartásra van szükség, valamint újabb és újabb kulcsszavakra is optimalizálhatunk.
A keresőoptimalizálás három fő lépésből áll: technikai auditból és beállításokból, módosításokból (1), tartalomkészítésről (2), valamint linképítésről (3). A weboldal hitelessége így fog erősödni mind a keresőmotorok, mind a hús-vér látogatók számára. A hatékony online marketing kampány része, akárcsak a közösségi médiában való aktív jelenlét, vagy a fizetett hirdetések (PPC) és egyéb megoldások egyaránt. Egy ilyen teljes körű digitális kampányt érdemes szakértőkkel közösen megvalósítani. Az olyan szakterületeken pedig, mint amilyen a SEO is, az is fontos, hogy az adott csapat specifikus tudással és tapasztalattal rendelkezzen. A Dog & Pony online marketing és SEO ügynökség már több vállalkozást is a Google élére repített, és akár teljesen a nulláról is segített a digitális kivitelezésben