A szállodai recepciósnak sokféle feladata van
Ő az az ember, akit a vendégek a legelőször megpillantanak egy hotelben vagy bármelyik szállodában, ő az, aki az első információkkal szolgál arról, hogy ki, hol, és hogyan foglalhatja el a szobáját. Természetesen nem csak ennyiből áll a munkája, sokféle egyéb feladata van még, amit érdemes annak megismernie, aki maga is ennek a szakmának a gyakorlására vágyik.
Amennyiben valaki vonzónak találja ezt a munkát, akkor ajánlatban nincs hiány, például várják a szállodai recepciós álláslehetőségek Kaposváron is.
De konkrétan milyen feladatai is lehetnek egy szállodai recepciósnak?
A szállodai recepciós feladatköre széles körű:
Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy szállodai recepciósnak?
Szállodai recepciósként elsősorban emberekkel kell foglalkozni, velük kell jól kommunikálni és nagyon sok ügyet kell elintézni, amihez jó szervezőnek kell lenni. Emellett lényeges, hogy a munkavállaló rendelkezzen: jó számolási képességgel, kellő tájékozódási képességgel, fontos a problémamegoldó képesség megléte, a jó koncentrálóképesség, a minél szélesebb kommunikációs készség, az alkalmazkodóképesség és az együttműködő képesség is.
Legyen önálló, gyors, pontos és precíz, felelősségteljes, empatikus, strapabíró és fitt. Mindebből jól látszik, hogy ez a munka nem könnyű, de előnyére szóljon, hogy mindenképpen változatos és izgalmakkal teli. Kifejezetten ajánlott azoknak, akik szeretik a nyüzsgést, szeretnek és tudnak is kapcsolatot teremteni másokkal, valamint társaságkedvelők.
Kikkel dolgozik együtt egy recepciós?
A recepciósok más alkalmazottakkal is együtt dolgoznak a munkája során: például a gondnokokkal, a portásokkal, a postai kézbesítőkkel.
Közvetlen kapcsolatban dolgozhatnak még az ügyvezető asszisztensekkel és az irodavezetőkkel, illetve más szakemberekkel, például könyvelőkkel, adatbeviteli ügyintézőkkel vagy más ügyfélszolgálati képviselőkkel. A kaposvarallas.hu weboldalon bárki megtalálhatja a neki megfelelő szállodai recepciós állást.