Az ADI Design Museumban helyet kapó, 48 lookot felvonultató divatbemutatón több mint 300 néző vett részt, melléjük többezer látogató csatlakozott, akik a Fashion Hubban megtekinthető prezentációra voltak kíváncsiak – közölték.
Az MDDÜ és Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjában öt magyar tervező – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Zsigmond és a Thefour – vonultathatta fel legújabb kollekcióját a kifutón kollektív divatbemutató keretében. A MFW Fashion Hubjában pedig egy héten keresztül hat hazai márka – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Nini, Unrealindustry és a Pinetime – darabjait tekinthették meg az érdeklődők. Az Unrealindusrty állványainál VR-szemüvegen keresztül be lehetett járni a márka virtuális üzletét is.
A magyar divatmárkák immár nyolcadik alkalommal mutatkoztak be a hétfőn véget ért milánói divathéten az MDDÜ Budapest Select ernyőmárkaja alatt. Ennek célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de a piac felé egységes kommunikációval nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenéseken. A magyar tervezőknek lehetősége nyílt megismerkedni a nemzetközi, többek között az amerikai és kínai szaksajtóval, valamint az MDDÜ és a CNMI meghívását elfogadó viszonteladókkal.
A Budapest Select ernyőmárka alatt felvonuló tervezők mellett a Pelso fürdőruhamárka is bemutatkozhatott Milánóban Balaton ihlette kollekciójával virág-, daru- és szendermintákkal borított ruháival.
A tájékoztató idézi Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki szerint az MDDÜ és CNMI által közösen mentorált tervezőkre egyre többen kíváncsiak.
“Stratégiai célunk, hogy a magyar tehetségeket tovább támogassuk a nemzetközi siker és elismertség útján, ezzel Magyarországnak a régióban betöltött központi szerepét, illetve nemzetközi szinten az országimázst is erősítve”
– hangsúlyozta a vezérigazgató.