A Balatoni Bringakörút jelenleg a parthoz viszonylag közel, azzal párhuzamos utcákban fut a zánkai Tusakosi utca és a szepezdi Virius utca között, azonban a Bringakörút teljes felújítása miatt előkerült némi útvonalmódosítás – írja a 24.hu.
Az első tervek szerint a kerékpárút tovább ment volna nyugat felé a parttal párhuzamos Halász utca vége után is, egy új sétányon haladt volna a vasút és a Balaton között, azonban ettől elállt a szepezdi önkormányzat. A zánkaiak ezen felháborodtak, mivel a parti nyomvonalat támogatták, ellenben a parti utcákban (Dózsa György és Halász utcák) nyaralóval rendelkezők örültek nekik, mivel nem szívelték a szezonban tömegével erre tekerő bicajosokat.
A lakosok szerint a zánkai polgármester háza miatt nem akarja a zánkai képviselő-testület sem elfogadni, hogy a domboldalban, a 71-es főúttól északra menjen majd a nyomvonal, pedig szerintük a projekt gazdája, a Révész Máriusz vezette Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosság is kezdettől ezt támogatta. A 24.hu újságírója megkereste Révészt, aki elmondta, a kormánybiztosság egy sziklaszilárd elvből indul ki a Balatoni Bringakörút ügyében: ne legyenek felesleges bringautas keresztezések a 71-essel és a vasúttal, mert az balesetveszélyes.
Révész szerint ez egyébként egybeesik a projektben részt vevő kerékpáros szervezetek, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium kerékpáros koordinációs főosztályának óhajával is.
Kürti Gábor, a nyomvonal-tervezésben részt vevő Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta a 24.hu-nak, hogy alapvetően jobb lenne, ha a bringások a tóhoz közel tekernének, de a nyári főszezonban a sok gyalogos és az egyre több bicajos miatt ez sok konfliktussal járna. Így ők is a fenti nyomvonalat támogatják. Persze kivennék a képletből az emlegetett meredek Virius utcát, így maradna a panorámás domboldali nyomvonal. A főút többszöri keresztezését a Kerékpárosklub sem támogatja, Kürti ironikusan azt mondta: „egy probléma van a túrabringázással: amikor önfeledt emberek forgalmas utat kereszteznek”.