Visszatér a Traubisoda

Visszatér a Traubisoda

A legendás üdítő három ízvariációval érkezik a boltokba újra.

2025 elején megszerezte a Traubisoda gyártási és forgalmazási jogát a 100 százalékban magyar tulajdonú Márka Üdítőgyártó Kft., így a Traubisoda újra elérhető lesz a boltokban – közölte az Agrárminisztérium. A gyártósor ünnepélyes újraindításán Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára is ott volt – olvasható a Telexen.

Tállai hangsúlyozta, hogy a Traubisoda az 1970-es és 1980-as évek egyik legkedveltebb üdítőitala volt, amely generációk számára jelentett felejthetetlen ízélményt. A Márka Üdítőgyártó Kft. a nosztalgia és a modern fogyasztói elvárások ötvözésével éleszti újra a terméket, amely magas gyümölcstartalommal, minőségi alapanyagokkal és a legmodernebb élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelően készül. A hazai élelmiszerek iránti igény stabil, így a Traubisoda visszatérése nemcsak a fogyasztók számára, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös lesz Tállai szerint.

A kormány különböző támogatásokkal (GINOP, VP és NFA) több mint 3 milliárd forinttal támogatta a vállalkozást, amelynek eredményeként 6 hektáros területen beruházást hajtottak végre Felsőlajoson. Ennek köszönhetően a gyártás és raktározás 14 000 négyzetméteren zajlik.

A Traubisoda gyártásához kizárólag hazai beszállítóktól szerzik be az alapanyagokat. A cég a fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejleszti technológiáját, és kiemelt figyelmet fordít a csomagolás környezetbarát megoldásaira. A termékek kiváló minősége és a magas gyümölcstartalma a siker záloga. A Traubisoda három ízvariációval indul: a hagyományos szőlő, a cukormentes Traubisoda Zéró és egy kékszőlő ízű változattal – írták.

Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőitalgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a 100 százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozás stratégiája, hogy minél több magyar brandet integráljanak cégükbe, ezért kiemelt céljuk volt, hogy a Márka és a Gyöngy után egy újabb tradicionális magyar üdítőital-brandet vezessenek vissza a piacra. Jelenleg a cég éves szinten 290 millió palackot képes legyártani, 174 embert foglalkoztat. A nyilvános cégadatok szerint a Márka Üdítőitalgyártó Kft. árbevétele 2023-ban meghaladta a 19 milliárd forintot.


Forrás: MTI / Telex
Fotó: Fortepan / Tóth József Füles

Kapcsolódó

Szezonális járat indul a Balaton és Tel-Aviv között

Az első repülőgép pont két hónap múlva teszi majd meg a távot. - - Június 2. és szeptember 29. között
Elolvasom

Tíz év után új albummal jelentkezett a veszprémi Hősök

A számos közreműködővel készült Kazi című anyag egyik dalához rögtön egy klip is érkezett. - - Tíz év,
Elolvasom

„Megfigyeltek minket” – kamerás lehallgatókészüléket találtak a balatonalmádi polgármesteri hivatalban

A poloskák, úgy tűnik, a Balatonon is átteleltek. - - „Egészen megdöbbentő dolog történt ma a polgárme
Elolvasom