A déli parton is megújultak a Balatoni Bringakör kerékpárútjai

A déli parton is megújultak a Balatoni Bringakör kerékpárútjai

Ősztől már összesen 114 kilométeren tekerhetnek korszerűbb utakon a balatoni bringások – írja a magyarepitok.hu.

Déli parti fejlesztésekkel tették komfortosabbá a Balatoni Bringakört az elmúlt hónapokban. A 205 kilométer hosszúságú bicikliút komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.

Az idei szezon végére a tavalyi év kezdetéhez képest újabb 46,2 km-en újult meg a tó körüli kerékpáros útvonal – jelentette be sajtótájékoztatón a beruházó.

Az idén májusig elkészült 108 km után, ősztől már 114 km-en haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül. Befejeződtek a Balaton déli partjának középső és keleti részét érintő munkálatai is. Ez azért kiemelt jelentőségű, mert a Zamárdi és Balatonlelle közötti, illetve a Siófok és Balatonakarattya közötti rész a Bringakör egyik legnépszerűbb turisztikai útvonala, hiszen sokan nem a teljes Bringakört, hanem az úgynevezett „kis kört” tekerik le. Ez a kör a Tihany-Szántód közötti komppal való átkelést, illetve ez ettől keletre eső Balatoni régiót érinti.

Az északi parton is fejlesztették a Bringakört

A Tihany és Örvényes közötti mintegy két méter széles leromlott állapotú kerékpárút szakaszait elbontották, részben annak helyére, 3,3 m széles új gyalog- és kerékpárút épült. A Balatonakarattya-Balatonfűzfő közötti részt ősszel adták át.

Balatonkenesén, Balatonfűzfőn, Balatonalmádiban, Alsóörsön, Paloznakon, Csopakon, Balatonfüreden és Aszófőn az utcák burkolatát korszerűsítették és tájékozódást segítő elemeket helyeztek ki.

A Balatoni Bringakör növeli a tó vonzerejét

Nagy Bálint, az Építési és Beruházási Minisztérium beruházási államtitkára elmondta, hogy hamarosan az országgyűlés elő kerül az állami beruházásokat szabályozó új törvényjavaslat. „Célja, hogy növelni kell az állami építési beruházások hatékonyságát, valamint erősíteni a stabilitást és a kiszámíthatóságot a megvalósításoknál. Csökkenteni a magyar építőipar külföldi függőségét. Magyarországon a magyarok hasznára, magyar munkából, magyar alapanyagból létesítsenek épületeket. Erősíteni a hazai, helyi vállalkozások működését.”



Forrás: magyarepitok.hu
Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Kapcsolódó

35 kiló feletti gigaponttyal dőlt meg a balatoni rekord

A korábbi csúcsot márciusban állították fel egy 34,8 kilós példánnyal. - - Április 21-én, vasárnap ve
Elolvasom

Van, ahol majdnem harminc százalékkal nőtt a szállások ára a Balatonon

A brutális emelkedést a balatonalmádiban elérhető szállások átlagára fémjelzi legjobban. - - Tavalyhoz
Elolvasom

Hatalmas változások jönnek a Budapest és a Balaton közti közlekedésben – mutatjuk a részleteket

Szinte minden buszjáratot felszámolnak, ami a főváros és Balatonfüred között közlekedik. - - Május 1-t
Elolvasom