A digitális nomádok olyan vállalkozók, akik munkájukat és ezzel szinte az egész életüket egyaránt az internet segítségével irányítják. Ennek előnye, hogy nagyobb szabadságot és rugalmasságot biztosít, mint egy hagyományos munkatípus. A legtöbben azért döntenek emellett, mert lehetővé teszi a világ különböző részein való életvitelszerű tartózkodást. Ez az életmód ráadásul személyes fejlődéshez és különleges tapasztalatokhoz vezethet: olyan világokba nyerhetünk betekintést, melyekbe egylakiként esélyünk sem lenne belelátni.
Az éremnek azonban van egy másik oldala is. Például: ha például egy kicsi indonéz szigetről szeretnénk dolgozni, akkor megeshet, hogy probléma adódik az internetkapcsolattal, de az időzónák közötti eltérések is okozhatnak fejfájást. Mindez megnehezítheti a munkavégzést és ezzel együtt a webshopunk üzemeltetését is. Ezek kiküszöbölése persze nem lehetetlen, csak rendelkeznünk kell egy biztonsági hálóval. Végül pedig csak úgy gyűrhetjük le az akadályokat, ha belevágunk az új életformába, és tapasztalatot szerzünk!
A digitális nomád életmód mellett is van lehetőségünk eredményesen és hatékonyan üzemeltetni egy webshopot. Az alábbiakban néhány kulcsfontosságú tippet sorakoztatunk fel, hogy könnyebb legyen az indulás!
A digitális nomád életmód nélkülözhetetlen eleme az online platformok használata. Használjunk könnyen kezelhető típusokat, mint például a Shopify vagy WooCommerce. Ezek a felületek lehetővé teszik a webshop gyors és egyszerű létrehozását és kezelését, valamint az online fizetések gördülékeny és legális fogadását.
Bár rendkívül jól hangzik a szabad időbeosztás, mégis érdemes valamiféle napi rutint kialakítani. Digitális nomádként válasszunk rugalmas munkaórákat, amelyeket az aktuális tartózkodási helyhez és időzónához lehet igazítani. Így lehet a leghatékonyabban optimalizálni a teljesítményt, melynek egyenes következménye lesz a bevétel növekedése.
Az online webshop üzemeltetése véletlenül sem jelentheti azt, hogy elzárjuk magunkat a kommunikációtól, hiába nem találkozunk személyesen a vásárlóinkkal. Fontos, hogy tartsuk a kapcsolatot az ügyfelekkel az online eszközök segítségével. Ez legalább annyira lényeges, mint hogy gyorsan és világosan válaszoljunk a beérkező üzenetekre. Az ügyfélszolgálati kérdésekkel kapcsolatban érdemes készíteni egy gyakori kérdések (GYIK) részt is a webshop egyik aloldalán.
Az online webshop üzemeltetésének elengedhetetlen sarokpontja a logisztika helyes kialakítása. A csomagok tárolása, csomagolása, kiküldése – esetlegesen a visszáru kezelése – lehetetlennek tűnhet, ha mi az adott országtól messze élünk, pedig a fulfillmentnek köszönhetően egyáltalán nem az! Bízzuk a termékek szállításának és raktározásának kérdését megbízható fulfillment-szolgáltatókra! Ők helyettünk intézik a csomagok tárolását, szállítását és az esetleges visszaküldéseket is, mi pedig nyugodtan élvezhetjük a spanyol tengerpartot, míg a termékeink eljutnak a vevőkhöz!
Nemcsak egy webshop üzemeltetése esetén, hanem egyéb aspektusokban is fontos a kiszervezés, ha online vállalkozásunk van. Egyebek mellett a weblap felépítése és karbantartása, valamint a könyvelés is olyan területek, ahol szakértői segítségére lehet szükségünk. Ezzel időt takaríthatunk meg, amit inkább az üzleti stratégiára vagy a termékek fejlesztésére fordíthatunk.
A digitális nomádoknak is lehetősége van arra, hogy sikeres webshopot üzemeltessenek, bár más kihívásokkal kell szembenézniük, mint hagyományos esetben. A modern online eszközök és a rugalmas munkaórák lehetővé teszik a hatékony működtetést, és olyan lehetőségeket tárnak elénk, amiket egy irodában nem feltétlenül tudnánk kiaknázni. A kulcs az, hogy kihasználjuk a kiszervezés lehetőségeit, és ne féljünk alkalmazkodni az új és szokatlan élethelyzetekhez a digitális nomád életmód során! Az online kereskedelem ma már nemcsak a hagyományos üzleteknek szól, hanem mindenkinek, aki elkötelezett a siker mellett, és amellett, hogy úgy nyújtson másoknak értéket, hogy közben ő maga is olyan életet él, amilyenre mindig is vágyott!