A Google hirdetések optimalizálása

A Google hirdetések optimalizálása

Hatékonyság, profitmaximalizálás, verseny – a szabadpiacon ezek azok a fogalmak, amik a vállalkozások életét leginkább meghatározzák, így minden olyan eszközre szükség van, ami az ezek mentén meghatározott célkitűzésekhez közelebb visznek.

A Google hirdetéskezelés egy olyan tevékenység, ami képes mind a három ideálhoz jelentősen közelebb kerülni, viszont arról nem szabad megfeledkezni, hogy ez is egy komoly szakma, amit érdemes mindenképpen profikra bízni, mint amilyen a SocialWings is. Ha jól csinálják, nagyszerű eszköz lehet, hogy a potenciális vásárlók rátaláljanak a céged weboldalára, növeli a forgalmat és segít új ügyfeleket szerezni, tehát összességében egy jól paraméterezhető marketingeszköz a digitális térben.

Fontos a tervezés

A vállalkozás részéről a sikeres Google hirdetési kampányhoz a szükséges források biztosításán kívül a türelem is fontos befektetendő tétel. A sikerhez gondos előkészítésre van szükség, úgymint piackutatás, versenytárselemzés, stratégiaalkotás. Hogy a megvalósítás a kívánt eredménnyel járjon és a befektetés is hatékonyan kerüljön elköltésre, mindenképpen szükség van ezekre a lépésekre, így az első lépésektől az első látható eredményekig 1-2 hónapot biztosan várni kell, az igazi aratás pedig csak 3-12 hónap után következhet.

Érdemes tudni, hogy a hirdetésekhez türelem kell. Az előzetes munkálatok, mint a piackutatás, célcsoportok, versenytársak vizsgálata, stratégiakidolgozás mind elengedhetetlenek. Ezután következhet csak a megvalósítás.

Bár a hirdetés eredményei hamar láthatóak lesznek, a valódi hatás 1-2 hónap után kezd látszódni, a kampány igazi beérése pedig 3-12 hónapig is eltarthat, és közben a munka folyamatos, hiszen a kampányokat szünet nélkül optimalizálni kell.

A titok az optimalizáció

Aki látott már Google Ads hirdetéskezelő felületet, az tudja, hogy itt számos paramétert meg lehet adni, és az bizony komoly munka, hogy ezeket minél inkább a saját igényeidre szabd és fenntartsd az illeszkedésüket cégedhez, weboldaladhoz, kínálatodhoz, piacodhoz, versenyszférádhoz, vásárlóid igényeihez.

A fentebb leírt előkészítés (piackutatás, versenytárselemzés, stratégiaépítés) csak a kezdeti beállításokhoz elegendőek, de ezeket aztán – a beérkező információk, elemzések alapján – folyamatosan optimalizálni kell, egyrészt mert a piac is folyamatos mozgásban van, illetve a versenytársak is használják ezeket az eszközöket, és válaszolnak a lépéseinkre.

A jó kezdeti beállítások fontosak, sok költséget és időt takaríthatsz meg velük, de az igazi munka csak ezután kezdődik, hogy a ROAS, a hirdetéskezelési kiadások megtérülése fokozatos növekedésnek induljon.

Kulcsszavak

A kampányok központi elemei egyértelműen a kulcsszavak, hiszen ezek határozzák meg, hogy milyen keresésekre jelenik meg a hirdetésünk találatként. Minden kampány elindul egy kulcsszó készlettel, ezek közül a jól teljesítőket, a short-tail kulcsszavakat érdemes megerősíteni, a gyengéket pedig ki kell gyomlálni, hiszen pazarlás rájuk költeni.

Kapcsolódó

Milyen kérdéseket tegyek fel egy keresőmarketing tanácsadónak?

Ha te is azok közé tartozol, akik jól döntöttek, és vállalkozásod online jelenlétét egy keresőmarketing tan
Elolvasom

Stílusos fa bútorok a minimalista otthonokba: Ötletek és inspirációk

A minimalizmus a lakberendezés világában is népszerű. Egyre inkább előtérbe kerülnek az egyszerű vonalak, a
Elolvasom

Modern mosógépek: ahol a hatékonyság és energiatakarékosság találkozik

A mosógép a háztartás egyik legfontosabb berendezése. Ma már azonban nem csak az fontos, hogy hatékonyan tá
Elolvasom