A mértékadó Autosport arról számolt be, hogy tudomásuk szerint a Balaton Park Circuit helyet kaphat a MotoGP 2025-ös szezonjának naptárában. A magyarországi pálya idén még csak tartalékhelyszínként volt ott a királykategória kalendáriumában, de végül egyik törlés esetén sem választották ki a „beugrásra” – tájékoztatott a p1race.hu.
Azok után, hogy hivatalossá vált Brno visszatérése a versenynaptárba, a magyar MotoGP-szurkolók újabb, ennél is jobb hírrel szembesülhettek. A megbízható Autosport értesülései szerint ugyanis hazánk a Balaton Park Circuit révén szintén helyet kaphat a gyorsaságimotoros-világbajnokság jövő évi versenynaptárában.
A pálya tavaly épült meg és rögtön bekerült mind a Superbike-vb, mind a MotoGP idei programjába, igaz, utóbbiba csak tartalékként. A lehetőség viszont meglett volna a beugrásra, hiszen a Kazah Nagydíjat előbb eltolták, majd ismét törölték, ám a Balatonfőkajár mellett található aszfaltcsíkra végül egyik sorozat sem látogatott el.
Ugyanakkor nagyon úgy néz ki, hogy a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna tesz még egy próbát, olyannyira, hogy most nem tartalékként, hanem „normál” állomásként kerül be a 2025-ös versenynaptárba. A sportág vezetése állítólag szeptember közepén fog találkozni a helyi hatóságokkal, és nem sokkal később akár hivatalosan is megerősíthetik Magyarország visszatérését.
Merthogy hazánk fogadta már a gyorsaságimotoros-vb mezőnyét, igaz, még a MotoGP-korszak előtt. 1990-ben és 1992-ben ugyanis a Hungaroringen rendezték meg a Magyar Nagydíjat. Mindkettő mérföldkövet jelentő győzelmet hozott az 500 köbcentis géposztályban: előbb Mick Doohan aratta pályafutása első királykategóriás sikerét, két évvel később pedig Eddie Lawson karrierje során utoljára nyert, ami egyben a Cagiva első diadalát jelentette.
A brit szakportál arról is beszámolt, hogy a Balaton Park Circuit a portimãói pályát szoríthatja ki a versenynaptárból, még ha az időpontot ez nem is egy az egyben igaz. Ezzel pedig az is valószínű, hogy az idei szezonban meglévő négy spanyolországi pálya jövőre is ott lesz a programban, és a Dorna által korábban felvetett rotációs rendszer egyelőre nem valósul meg.
A jövő évi versenynaptárat egyelőre nem jelentették be, de néhány részlete már ismert. Brnónak a már említett visszatérése mellett az is biztos, hogy a Thai Nagydíj lesz a szezonnyitó, míg a Le Mans-i fordulót május 11-én, a silverstone-it május 25-én, míg a spielbergit augusztus 17-én. Ezek közül a Brit Nagydíj időpontját illetően lesz jelentős változás az elmúlt évekhez képest.