A Google hirdetések optimalizálása

A Google hirdetések optimalizálása

Hatékonyság, profitmaximalizálás, verseny – a szabadpiacon ezek azok a fogalmak, amik a vállalkozások életét leginkább meghatározzák, így minden olyan eszközre szükség van, ami az ezek mentén meghatározott célkitűzésekhez közelebb visznek.

A Google hirdetéskezelés egy olyan tevékenység, ami képes mind a három ideálhoz jelentősen közelebb kerülni, viszont arról nem szabad megfeledkezni, hogy ez is egy komoly szakma, amit érdemes mindenképpen profikra bízni, mint amilyen a SocialWings is. Ha jól csinálják, nagyszerű eszköz lehet, hogy a potenciális vásárlók rátaláljanak a céged weboldalára, növeli a forgalmat és segít új ügyfeleket szerezni, tehát összességében egy jól paraméterezhető marketingeszköz a digitális térben.

Fontos a tervezés

A vállalkozás részéről a sikeres Google hirdetési kampányhoz a szükséges források biztosításán kívül a türelem is fontos befektetendő tétel. A sikerhez gondos előkészítésre van szükség, úgymint piackutatás, versenytárselemzés, stratégiaalkotás. Hogy a megvalósítás a kívánt eredménnyel járjon és a befektetés is hatékonyan kerüljön elköltésre, mindenképpen szükség van ezekre a lépésekre, így az első lépésektől az első látható eredményekig 1-2 hónapot biztosan várni kell, az igazi aratás pedig csak 3-12 hónap után következhet.

Érdemes tudni, hogy a hirdetésekhez türelem kell. Az előzetes munkálatok, mint a piackutatás, célcsoportok, versenytársak vizsgálata, stratégiakidolgozás mind elengedhetetlenek. Ezután következhet csak a megvalósítás.

Bár a hirdetés eredményei hamar láthatóak lesznek, a valódi hatás 1-2 hónap után kezd látszódni, a kampány igazi beérése pedig 3-12 hónapig is eltarthat, és közben a munka folyamatos, hiszen a kampányokat szünet nélkül optimalizálni kell.

A titok az optimalizáció

Aki látott már Google Ads hirdetéskezelő felületet, az tudja, hogy itt számos paramétert meg lehet adni, és az bizony komoly munka, hogy ezeket minél inkább a saját igényeidre szabd és fenntartsd az illeszkedésüket cégedhez, weboldaladhoz, kínálatodhoz, piacodhoz, versenyszférádhoz, vásárlóid igényeihez.

A fentebb leírt előkészítés (piackutatás, versenytárselemzés, stratégiaépítés) csak a kezdeti beállításokhoz elegendőek, de ezeket aztán – a beérkező információk, elemzések alapján – folyamatosan optimalizálni kell, egyrészt mert a piac is folyamatos mozgásban van, illetve a versenytársak is használják ezeket az eszközöket, és válaszolnak a lépéseinkre.

A jó kezdeti beállítások fontosak, sok költséget és időt takaríthatsz meg velük, de az igazi munka csak ezután kezdődik, hogy a ROAS, a hirdetéskezelési kiadások megtérülése fokozatos növekedésnek induljon.

Kulcsszavak

A kampányok központi elemei egyértelműen a kulcsszavak, hiszen ezek határozzák meg, hogy milyen keresésekre jelenik meg a hirdetésünk találatként. Minden kampány elindul egy kulcsszó készlettel, ezek közül a jól teljesítőket, a short-tail kulcsszavakat érdemes megerősíteni, a gyengéket pedig ki kell gyomlálni, hiszen pazarlás rájuk költeni.

Kapcsolódó

A reklámtáblák egyéb felhasználási módjai

Bár lehet, hogy a reklámtáblákat elsődlegesen az üzletek nevének, logójának vagy a termékek, szolgáltatások
Elolvasom

Így tudsz több pénzt ingyen felvenni a bankszámládról, mint havi 150 ezer forint

Gondban vagy, mert szűk korlát számodra a havi 150 ezer forintos ingyenes készpénzfelvétel? Mutatunk néhány
Elolvasom

Hőszivattyúk, a hatékony fűtő- és hűtőrendszerek

A hőszivattyúk jelentik a hűtő- és fűtőrendszerek jelenét és jövőjét. Rendkívül hatékonyan és takarékosan k
Elolvasom