A felsővezeték-hálózat jelentős része már elkészült, valamint megtörtént a vasúti pálya fenntartási vágányszabályozása is. Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön zajlanak nagyobb volumenű munkálatok, melynek részeként a már lefektetett vágányok szabályozása történik, ami után a sínek a végleges helyükre kerülnek. Ezzel párhuzamosan folyamatban van az új, akadálymentes peronok burkolása, illetve az esőbeállók és egyéb peronbútorok kivitelezése is- számolt be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 2020. év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épületnek időközben már a birtokbaadása is megtörtént. Ebben az épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósul meg.
A vasúti munkák mellett a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is folyamatban vannak. A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV villamos vontatási alállomásának bővítése történik, egy 132/2×27,5 kV-os, 16 MVA-es transzformátorral, külön Balatonfüred irányú kitápláló mező létesítésével. A vontatási energia biztosításához új tápvezeték lesz kiépítve a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá válik Balatonfüredig.
A kivitelezési projekt mellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megindította a fejlesztés második ütemének (Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Tapolca-Ukk) előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is.
A fejlesztési program a Balaton északi partján fekvő 29. és 26. sz. vasútvonal-szakaszok villamosításával a közösségi közlekedés színvonalának javítását, az igényeknek megfelelő, megbízható szolgáltatás biztosítását hivatott szolgálni.