Holott nem is annyira nehéz dolog valakit újból motiválni a vásárlás irányába. Ha pedig ezen felül is akad néhány tudatos lépés, azzal a legmagasabb szintű elköteleződés is kivitelezhető. Ehhez adunk máris néhány kézzelfogható tippet.
Miért éri meg egyre nagyobb hangsúlyt fektetni a visszatérő vevők szerzésére?
Ennek több oka is van. Egyrészt megfigyelhető, hogy egyre drágább új vásárlókat szerezni. Drágulnak a hirdetési költségek, miközben az emberek bizalmatlanok, így több erőforrást igényel, mire valakit az érdeklődő szakaszból a bankkártya adatok megadásáig sikerül mozdítani.
De van más oka is annak, amiért a MiniCRM, mint a marketing automatizálás eszköze vagy bármely más CRM rendszer és vállalati célkitűzés a visszatérő vevők irányába kell, hogy mozduljon.
Látni kell, hogy részben a fentiek miatt is, az igazán nagy profit a törzsvásárlókban rejlik. Náluk nagyobb lehet a kosárérték, könnyebb őket motiválni a tranzakciók irányába, és még a hirdetési kiadások sem eszik meg a profit egy jelentős hányadát.
Az egyszeri vevők törzsvásárlóvá alakításának tippjei
Az egyik leghatásosabb stratégia az úgynevezett termékkapcsolás. Tegyük fel, hogy valaki vásárolt tőlünk egy terméket a webshopunkban. Ezután neki küldhetünk előre megkomponált email sorozatot olyan tartalmakkal, amelyekkel ezt a folyamatot segítjük elő.
Az első néhány érintésben edukatív módon, majd amikor kellőképpen megerősítettük a bizalmat, onnantól a kapcsolódó termékek értékesítésére is nagyságrendekkel kedvezőbb lesz az esély.
Ha már a kommunikáció lépéseinél tartunk, az úgynevezett perszonalizáció kulcsfontosságú. Hisz azokból lesznek nagy eséllyel a legjobb vevők, akiket személyesen sikerül megszólítani olyan tartalommal és stílusban, ami szinkronban van az ő preferenciáikkal.
Még néhány tipp, hogy az egyszeri vevők törzsvásárlók legyenek
Ma már mondhatni alapvető, hogy kérni kell a vásárlók visszajelzéseit. Ennek több motivációs faktora is lehet, köztük az egyik a panaszok minél gyorsabb és hatékonyabb kezelése. Egyszerűen elkötelezettebb lesz az a vevő, akinek a kellemetlenségeit tényleg személyre szabottan sikerül orvosolni.
Hasonlóképp célravezető folyamatokat kialakítani az értékelések folyamatos bekérésére. Az emberek, ha a véleményükről kérdezik őket, fontosnak érzik magukat, részünkről pedig az érdeklődés a megbecsülés egyértelmű jele. Ha pedig igazán komolyan gondoljuk, hogy a legjobb vevőkből elkötelezett “evangélisták” legyenek, akkor időről időre akár telefonon is fel lehet őket hívni egy fontos apropóval, ami számukra is előnyös lehet.