Hogyan alakíthatók az egyszeri vásárlókból törzsvásárlók?

Hogyan alakíthatók az egyszeri vásárlókból törzsvásárlók?

Sok cég álmodik arról, hogy az egyszeri vásárlókból törzsvásárlók legyenek nála, minél nagyobb arányban. A nehézség mindössze az, hogy ezek az elképzelések nem ritkán megakadnak az álmodozás szintjén.

Holott nem is annyira nehéz dolog valakit újból motiválni a vásárlás irányába. Ha pedig ezen felül is akad néhány tudatos lépés, azzal a legmagasabb szintű elköteleződés is kivitelezhető. Ehhez adunk máris néhány kézzelfogható tippet.

Miért éri meg egyre nagyobb hangsúlyt fektetni a visszatérő vevők szerzésére?

Ennek több oka is van. Egyrészt megfigyelhető, hogy egyre drágább új vásárlókat szerezni. Drágulnak a hirdetési költségek, miközben az emberek bizalmatlanok, így több erőforrást igényel, mire valakit az érdeklődő szakaszból a bankkártya adatok megadásáig sikerül mozdítani.

De van más oka is annak, amiért a MiniCRM, mint a marketing automatizálás eszköze vagy bármely más CRM rendszer és vállalati célkitűzés a visszatérő vevők irányába kell, hogy mozduljon.

Látni kell, hogy részben a fentiek miatt is, az igazán nagy profit a törzsvásárlókban rejlik. Náluk nagyobb lehet a kosárérték, könnyebb őket motiválni a tranzakciók irányába, és még a hirdetési kiadások sem eszik meg a profit egy jelentős hányadát.

Az egyszeri vevők törzsvásárlóvá alakításának tippjei

Az egyik leghatásosabb stratégia az úgynevezett termékkapcsolás. Tegyük fel, hogy valaki vásárolt tőlünk egy terméket a webshopunkban. Ezután neki küldhetünk előre megkomponált email sorozatot olyan tartalmakkal, amelyekkel ezt a folyamatot segítjük elő.

Az első néhány érintésben edukatív módon, majd amikor kellőképpen megerősítettük a bizalmat, onnantól a kapcsolódó termékek értékesítésére is nagyságrendekkel kedvezőbb lesz az esély.

Ha már a kommunikáció lépéseinél tartunk, az úgynevezett perszonalizáció kulcsfontosságú. Hisz azokból lesznek nagy eséllyel a legjobb vevők, akiket személyesen sikerül megszólítani olyan tartalommal és stílusban, ami szinkronban van az ő preferenciáikkal.

Még néhány tipp, hogy az egyszeri vevők törzsvásárlók legyenek

Ma már mondhatni alapvető, hogy kérni kell a vásárlók visszajelzéseit. Ennek több motivációs faktora is lehet, köztük az egyik a panaszok minél gyorsabb és hatékonyabb kezelése. Egyszerűen elkötelezettebb lesz az a vevő, akinek a kellemetlenségeit tényleg személyre szabottan sikerül orvosolni.

Hasonlóképp célravezető folyamatokat kialakítani az értékelések folyamatos bekérésére. Az emberek, ha a véleményükről kérdezik őket, fontosnak érzik magukat, részünkről pedig az érdeklődés a megbecsülés egyértelmű jele. Ha pedig igazán komolyan gondoljuk, hogy a legjobb vevőkből elkötelezett “evangélisták” legyenek, akkor időről időre akár telefonon is fel lehet őket hívni egy fontos apropóval, ami számukra is előnyös lehet.

Kapcsolódó

Zöld pihenés: apró lépések a fenntartható nyaralás felé

A fenntartható turizmus egyre több utazó számára válik fontos szemponttá – nemcsak azért, mert felelősen
Elolvasom

A medencefedés színei és anyagai: hogyan illeszkedjen a takarás a kert stílusához?

A medencefedés nem pusztán praktikus kiegészítő: hosszú távon meghatározza a medence megjelenését, és akár
Elolvasom

Az ingatlan kezelésének új dimenziói

Az ingatlanpiac mozgása miatt a tulajdonosoknak gyakran szembe kell nézniük azzal a kérdéssel, hogy miként
Elolvasom