Hogyan maximalizáld a profitot egy ütős weboldallal?

Hogyan maximalizáld a profitot egy ütős weboldallal?

Gyakran elképzeled, hogy vajon mit jelenthet az “online konverzió” a vállalkozásod számára? Mai világunkban ez a fogalom kiemelkedő szerepet játszik az üzleti siker elérésében. A konverzió lényegében olyan mérhető eseményeket jelent, amelyek kulcsfontosságúak a vállalkozásod számára. 

Ez lehet egy hírlevélre való feliratkozás, egy információs anyag letöltése, időpontfoglalás a szolgáltatásodra, esetleg egy telefonhívás indítása, vagy egy izgalmas videó megtekintése. Az e-kereskedelmi oldalak számára természetesen a vásárlás a legfontosabb mérföldkő. Az apróbb, de szintén jelentőséggel bíró cselekvéseket “mikrokonverzió”, míg a vásárlást “makrokonverzió” néven ismerjük.

Mikrokonverziók és makrokonverziók titkai

A webshopok világában a vásárlás a végső cél, ám a kisebb elköteleződések is segíthetnek a bevételek növelésében, különösen, ha a forgalmad még nem éri el a kívánt szintet. Az ilyen lépéseket mikrokonverzióknak nevezzük, és érdemes ezeket alaposan mérni. A Prioris csapata segíthet a konverzió optimalizálás területén is. 

Ha a weboldalad eseményei mérhetőek, akkor meg is tudod határozni a konverziós arányt. Ennek a számnak a kiszámítása az összes látogatók számának és a konverziók számának arányából történik. Így könnyedén láthatod, hogy mennyire sikerült elérned a célodat.

Konverziós arány és annak jelentősége


Kezdők számára lehet érdekes kérdés, hogy vajon mi számít jó konverziós aránynak. Általános ökölszabály, hogy a 1-3% között mozog, ám a valóság ennél jóval sokszínűbb. Olyan területeken, ahol a termék vagy szolgáltatás különösen értékes, már 1%-os konverziós arány is kielégítő lehet. Így nemcsak a számok, hanem az összefüggések is átfogó képet adhatnak a teljesítményünkről.

Konverzió optimalizálás során nem csupán a konverziós arányt célozzuk meg növelni. Képzeld el, hogy 300.000 forintot költesz hirdetésre, hogy 10.000 látogatót vonzz be, és 1%-os konverzióval ez 100 vásárlót jelent. Azonban ahelyett, hogy megdupláznád a kiadásokat, mi lenne, ha kielemeznéd a weboldalad? Így a látogatók elemzésével és a megfelelő változtatásokkal, például egy egyszerű gomb színének megváltoztatásával növelheted a konverziós arányt akár 30%-kal.

Mitől függ a konverziós arány javulása?

Amikor a konverziós arány javítása kerül szóba, a felhasználói élmény kerül középpontba. Gondolj csak bele, amikor egy boltba mész, és minden simán és intuitív módon zajlik, akkor sokkal több esély van arra, hogy a végén vásárolsz is. Az online térben is hasonló a helyzet: célszerű a weboldalunkat úgy kialakítani, hogy az könnyen navigálható és vizuálisan vonzó legyen, mind mobil, mind asztali számítógép nézetben.

A weboldal betöltési sebessége alapvető fontosságú. 2022-ben az emberek 30%-a elhagyta a weboldalakat, ha azok 3 másodpercnél lassabban töltöttek be – ez önmagáért beszél! Így fontos a versenytársak teljesítményének figyelemmel követése is. Mérd meg a saját és mások oldalának betöltési idejét, és hasonlítsd össze azokat!


Kapcsolódó

Megéri kitanulni a seo szövegírást?

Az utóbbi években egyre többen keresnek olyan készségeket, amelyeket akár otthonról, saját időbeosztás sze
Elolvasom

Kóstold végig a belvárosi brunch kincseit!

A városi nyüzsgés közepette nincs is jobb, mint egy nyugodt, ínycsiklandó brunch, ahol finom falatokkal ké
Elolvasom

Az ékszerek története

Az emberek már évezredek óta viselnek ékszereket, de ezek szerepe gyökeresen átalakult az idők során. Az e
Elolvasom