Hogyan maximalizáld a profitot egy ütős weboldallal?

Hogyan maximalizáld a profitot egy ütős weboldallal?

Gyakran elképzeled, hogy vajon mit jelenthet az “online konverzió” a vállalkozásod számára? Mai világunkban ez a fogalom kiemelkedő szerepet játszik az üzleti siker elérésében. A konverzió lényegében olyan mérhető eseményeket jelent, amelyek kulcsfontosságúak a vállalkozásod számára. 

Ez lehet egy hírlevélre való feliratkozás, egy információs anyag letöltése, időpontfoglalás a szolgáltatásodra, esetleg egy telefonhívás indítása, vagy egy izgalmas videó megtekintése. Az e-kereskedelmi oldalak számára természetesen a vásárlás a legfontosabb mérföldkő. Az apróbb, de szintén jelentőséggel bíró cselekvéseket “mikrokonverzió”, míg a vásárlást “makrokonverzió” néven ismerjük.

Mikrokonverziók és makrokonverziók titkai

A webshopok világában a vásárlás a végső cél, ám a kisebb elköteleződések is segíthetnek a bevételek növelésében, különösen, ha a forgalmad még nem éri el a kívánt szintet. Az ilyen lépéseket mikrokonverzióknak nevezzük, és érdemes ezeket alaposan mérni. A Prioris csapata segíthet a konverzió optimalizálás területén is. 

Ha a weboldalad eseményei mérhetőek, akkor meg is tudod határozni a konverziós arányt. Ennek a számnak a kiszámítása az összes látogatók számának és a konverziók számának arányából történik. Így könnyedén láthatod, hogy mennyire sikerült elérned a célodat.

Konverziós arány és annak jelentősége


Kezdők számára lehet érdekes kérdés, hogy vajon mi számít jó konverziós aránynak. Általános ökölszabály, hogy a 1-3% között mozog, ám a valóság ennél jóval sokszínűbb. Olyan területeken, ahol a termék vagy szolgáltatás különösen értékes, már 1%-os konverziós arány is kielégítő lehet. Így nemcsak a számok, hanem az összefüggések is átfogó képet adhatnak a teljesítményünkről.

Konverzió optimalizálás során nem csupán a konverziós arányt célozzuk meg növelni. Képzeld el, hogy 300.000 forintot költesz hirdetésre, hogy 10.000 látogatót vonzz be, és 1%-os konverzióval ez 100 vásárlót jelent. Azonban ahelyett, hogy megdupláznád a kiadásokat, mi lenne, ha kielemeznéd a weboldalad? Így a látogatók elemzésével és a megfelelő változtatásokkal, például egy egyszerű gomb színének megváltoztatásával növelheted a konverziós arányt akár 30%-kal.

Mitől függ a konverziós arány javulása?

Amikor a konverziós arány javítása kerül szóba, a felhasználói élmény kerül középpontba. Gondolj csak bele, amikor egy boltba mész, és minden simán és intuitív módon zajlik, akkor sokkal több esély van arra, hogy a végén vásárolsz is. Az online térben is hasonló a helyzet: célszerű a weboldalunkat úgy kialakítani, hogy az könnyen navigálható és vizuálisan vonzó legyen, mind mobil, mind asztali számítógép nézetben.

A weboldal betöltési sebessége alapvető fontosságú. 2022-ben az emberek 30%-a elhagyta a weboldalakat, ha azok 3 másodpercnél lassabban töltöttek be – ez önmagáért beszél! Így fontos a versenytársak teljesítményének figyelemmel követése is. Mérd meg a saját és mások oldalának betöltési idejét, és hasonlítsd össze azokat!


Kapcsolódó

Természetes támogatás a májműködéshez

Az emberi máj számos létfontosságú funkcióval bír, kulcsszerepet játszik a méregtelenítésben, az emésztési
Elolvasom

Hogyan készítsd el a tökéletes árajánlatot?

Képzeld el azt a pillanatot, amikor egy leendő ügyfél tőled kér árajánlatot. Érezheted úgy, hogy nyert ügy
Elolvasom

Az ideális autógumi kiválasztása: tanácsok és lehetőségek

A szabadidő eltöltése során kocsival utazni sokunk számára öröm és kikapcsolódás. Az, hogy az autónk megfel
Elolvasom