Ez lehet egy hírlevélre való feliratkozás, egy információs anyag letöltése, időpontfoglalás a szolgáltatásodra, esetleg egy telefonhívás indítása, vagy egy izgalmas videó megtekintése. Az e-kereskedelmi oldalak számára természetesen a vásárlás a legfontosabb mérföldkő. Az apróbb, de szintén jelentőséggel bíró cselekvéseket “mikrokonverzió”, míg a vásárlást “makrokonverzió” néven ismerjük.
Mikrokonverziók és makrokonverziók titkai
A webshopok világában a vásárlás a végső cél, ám a kisebb elköteleződések is segíthetnek a bevételek növelésében, különösen, ha a forgalmad még nem éri el a kívánt szintet. Az ilyen lépéseket mikrokonverzióknak nevezzük, és érdemes ezeket alaposan mérni. A Prioris csapata segíthet a konverzió optimalizálás területén is.
Ha a weboldalad eseményei mérhetőek, akkor meg is tudod határozni a konverziós arányt. Ennek a számnak a kiszámítása az összes látogatók számának és a konverziók számának arányából történik. Így könnyedén láthatod, hogy mennyire sikerült elérned a célodat.
Konverziós arány és annak jelentősége
Kezdők számára lehet érdekes kérdés, hogy vajon mi számít jó konverziós aránynak. Általános ökölszabály, hogy a 1-3% között mozog, ám a valóság ennél jóval sokszínűbb. Olyan területeken, ahol a termék vagy szolgáltatás különösen értékes, már 1%-os konverziós arány is kielégítő lehet. Így nemcsak a számok, hanem az összefüggések is átfogó képet adhatnak a teljesítményünkről.
Konverzió optimalizálás során nem csupán a konverziós arányt célozzuk meg növelni. Képzeld el, hogy 300.000 forintot költesz hirdetésre, hogy 10.000 látogatót vonzz be, és 1%-os konverzióval ez 100 vásárlót jelent. Azonban ahelyett, hogy megdupláznád a kiadásokat, mi lenne, ha kielemeznéd a weboldalad? Így a látogatók elemzésével és a megfelelő változtatásokkal, például egy egyszerű gomb színének megváltoztatásával növelheted a konverziós arányt akár 30%-kal.
Mitől függ a konverziós arány javulása?
Amikor a konverziós arány javítása kerül szóba, a felhasználói élmény kerül középpontba. Gondolj csak bele, amikor egy boltba mész, és minden simán és intuitív módon zajlik, akkor sokkal több esély van arra, hogy a végén vásárolsz is. Az online térben is hasonló a helyzet: célszerű a weboldalunkat úgy kialakítani, hogy az könnyen navigálható és vizuálisan vonzó legyen, mind mobil, mind asztali számítógép nézetben.
A weboldal betöltési sebessége alapvető fontosságú. 2022-ben az emberek 30%-a elhagyta a weboldalakat, ha azok 3 másodpercnél lassabban töltöttek be – ez önmagáért beszél! Így fontos a versenytársak teljesítményének figyelemmel követése is. Mérd meg a saját és mások oldalának betöltési idejét, és hasonlítsd össze azokat!