Hogyan történik egy veterán autó motorjának a felújítása?

Hogyan történik egy veterán autó motorjának a felújítása?

Sok autórajongó foglalkozik a szabadidejében egy régi kedvenc járgány felújításával. Egy bizonyos szintig el lehet jutni azzal, hogy néhány órát rááldozunk hétvégente a veterán autóra, de ha a teljes restaurálás a cél, akkor jobb, ha a folyamatot szakemberre bízzuk. Természetesen azt is észben kell tartani, hogy nem minden esetben éri meg a felújítással foglalkozni.

Igazi klasszikus modellek is felújíthatóak

Minden esetben érdemes először konzultálni a szakértővel, hogy pontosan milyen modellről van szó és mi a restaurálás célja. Az egész járművet fel kell újítani, vagy csak egy-egy fontosabb részegységet? 

Általában a motor a legkritikusabb része egy ilyen öreg járgánynak, ezzel van a legtöbb munka. A Widi Automotive a veterán autó felújítás során minden fontos eszköz helyreállításában segíteni tud. Ott van például a Porsche 924 Le Mans modell, aminek már a megszületése is elég hányatott volt.

Ez igazi a fejlesztésre és a gyártásra egyaránt. Alapból a 914-es utódjának szánták, egy belépő szintű járműnek, amiben nagyon sok Volkswagen és Audi specifikus alkatrész volt. A 924-es egy sikertörténet lett végül a gyártó számára, mivel 150.684 példány készült belőle és kihúzta a vállalatot a pénzügyi válságból. 

Sajnos a modell megítélése már nem ilyen kedvező, sosem fogadták el igazi Porsche-nak. Ez vezetett oda, hogy az elérhető árkategóriából a nagyon olcsóba került át, a ‘90-es évek végén, a 2000-es évek elején tetőzött ez az egész folyamat. Magyarországon is jó néhány példány került olyan emberekhez, akikhez inkább nem kellett volna.

A folyamatos túlhajtás és a karbantartásmentes üzemeltetés sok autó halálát okozta. A kert végében, a diófa alatt találták magukat a 924-esek. A 2008-as válság azonban új lendületet adott a veterán autóknak, olyan modellek is felértékelődtek, amelyek addig nem tartoztak az értékes járművek közé. A 924-est is elérte ez a hullám, a Le Mans és a Martini Edition kiadásokat pedig még restaurálni is érdemes.

Minden egy állapotfelméréssel kezdődik

Függetlenül attól, hogy mekkora projektről beszélünk, az első lépés mindig a szétszerelés és az állapotfelmérés. Minden kisebb-nagyobb alkatrészt meg kell vizsgálni, leltárba venni, hogy pontosan tudja a szakértő mit kell cserélni és mi az, ami még használható. Sokszor a vezérműtengely bütykei elkopnak, kiverődnek, a szelepvezetők megkopnak, de még egyes dugattyúk szoknyáján is megjelenhetnek a beragadás első jelei.

A gyári szelepemelő tőkéket ki kell cserélni, a vezérműtengely bütyköket vissza kell köszörülni.

Sokszor nehéz a régi alkatrészek beszerzése

Ezért is van szükség szakemberre, aki pontosan tudja, hogy mit hol lehet megtalálni. Olykor egy másik alkatrészt kell felhasználni ahhoz, hogy sikerüljön kialakítani a kívánt elemet. A hajtórudakat, csapszegperselyt is át kell nézni, de sokszor a legnagyobb problémát a hengerek és a dugattyúk okozzák. A folyamat olykor nem rövid, de teljes mértékben megéri.

Kapcsolódó

Jobb bordaív alatti fájdalom okai és lehetséges kezelési módszerek gyógytornával

Nagyon megtudja ijeszteni az embert, ha jobb bordaív alatti fájdalmat észlel magán. Ilyenkor az első gondol
Elolvasom

Amit a shaggy szőnyegekről tudni érdemes

A hosszú szövetszálakból készült bolyhos-bozontos, pihe-puha shaggy szőnyegek nagyon jellegzetesek, és már
Elolvasom

Fejfájás csillapító módszerek: Tippek a mindennapos fejfájás ellen

A fejfájás sokak számára mindennapos kihívás, amely különböző okokból alakulhat ki, és különféle típusai le
Elolvasom