Hogyan tudsz visszatérő vásárlót generálni a webáruházad látogatóiból?

Hogyan tudsz visszatérő vásárlót generálni a webáruházad látogatóiból?

A visszatérő vásárlók a webáruházi kereskedelemben nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy az eladások – és persze ezáltal a bevételek is – folyamatosak legyenek. Először a látogatóból vásárlót, majd az egyszeri vásárlóból rendszeresen vásárlót kell generálni. 

Visszatérő vásárló – ismétlődő bevételek

Hogy miként “csinálj” az egyszeri webshopos vásárlókból visszatérő vásárlókat? A Webáruház készítés áraknál a webshop készítés során erre is kiemelt figyelmet fordítanak. Az egyszeri vásárlók többsége az ünnepi időszakban látogat el a webáruházakhoz, lévén, hogy ilyenkor lényegesen megemelkedik a vásárlási kedv, többszörösére nő a megrendelt termékek, ajándékok száma. 

A vásárlók egy része lehet, hogy soha többé nem rendel, de nagyon sokan vannak, akik – jó tapasztalatokat szerezve vissza-visszatérnek a megkedvelt webáruházba. Ha te is azt szeretnéd, hogy webáruházad minél magasabb profitot termeljen, akkor minél több ügyfelet kell megtartanod ezekből a vásárlókból. Nézzük, hogyan tudod mindezt elérni.

A hírlevélküldés jól jöhet

Az e-mail marketing és a hírlevelek jelentősége vitathatatlan. Optimális esetben a vásárló azonnal feliratkozik a hírleveledre, és ezt követően az e-mailek segítségével könnyen rá tudod venni a további vásárlásra. 

A vásárlók túlnyomó többsége viszont nem fog csak úgy feliratkozni a hírlevélre, így alternatív megoldásokhoz kell folyamodnod.

Módszerek a vásárló megnyerésére

  • Keltsd fel a vásárló érdeklődését – Amennyiben azt akarod, hogy a vásárló újra és újra visszatérjen hozzád, akkor adj okot neki erre. Erre az egyik legjobb megoldást az jelenti, ha érdekes, hasznos tartalommal felkelted és fenntartod az érdeklődését. Ehhez persze idő kell, de minél hamarabb kezdesz vele foglalkozni, annál hamarabb lesz meg az eredménye.
  • Küldj rendelést megerősítő e-mailt – Ezzel fel tudod kelteni az egyszeri vásárló figyelmét. Mivel a cél a jó kapcsolat kialakítása, ezért ne egyből promóciós üzenetekkel traktáld a vásárlót, mert azzal csak ellentétes hatást érhetsz el.
  • Készíts figyelemfelkeltő tartalmakat – Olyan cikkeket, videókat ossz meg, amelyek hatására a vásárló később is visszatér a webáruházad felületére. 
  • Indíts hűségprogramot – Ennek során a vásárló minden egyes vásárlás után pontokat kap, amiket később be tud váltani kedvezményekre, termékekre. 

Legyen tökéletes a szállítás, kiváló a vásárlási élmény

Ahhoz, hogy felépüljön a bizalom a vásárlási/szállítási folyamatnak mindenképpen tökéletesnek kell lennie. A visszaigazoló e-mailt ki kell küldeni akkor is, ha nem tudsz tartalmakat ajánlani benne. Jó megoldás a vásárlás megköszönése, fontos információk megosztása a csomag későbbi nyomon követéséhez, illetve az ügyfélszolgálat eléréséhez.

Fontos, hogy a szállítás legyen gyors és problémamentes, valamint a termékek épségben érkezzenek meg a megadott címre. Lényeges a termékek esztétikus és biztonságos csomagolása, hogy még maga a kicsomagolás is élmény legyen. 

Szerezz te is minél több visszatérő vásárlót!

Kapcsolódó

A modern iroda mint versenyelőny

Az irodai környezet nem egyszerűen egy hely, ahol a munka folyik. Ez több, mint csupán a munka színtere; it
Elolvasom

Otthoni tisztaság vagy ipari erő: melyik tisztítószert válaszd?

Az élet tele van választásokkal, és a tisztítószerek világa sem kivétel. Amikor belépsz egy boltba vagy bön
Elolvasom

Friss és elegáns fehérborok minden alkalomra

Eszedbe jutott már, hogy a fehérborok milyen sokféle élményt nyújtanak? Legyen szó egy nyári estéről a tera
Elolvasom