Hol gyűjts és miként jelenítsd meg a vásárlóid online értékeléseit?

Hol gyűjts és miként jelenítsd meg a vásárlóid online értékeléseit?

A vásárlói értékelések kulcsfontosságúak az online üzletek sikerében. Nem csak a potenciális vevők döntését befolyásolják, de értékes visszajelzést is nyújtanak a vállalkozásoknak. Ebben a cikkben áttekintjük, hol érdemes gyűjteni ezeket az értékeléseket, és hogyan lehet őket hatékonyan megjeleníteni.

Hol gyűjthetsz vásárlói értékeléseket?

Saját weboldal

Ha van weboldalad, akkor azon lehet akár gyűjteni értékeléseket, létre lehet hozni egy űrlapot, egy aloldalt, ahol lehet írni értékelést és utána azt meg tudod jeleníteni az oldalon. Sokszor ez jellemző a webshopoknál, ahol termékoldalakon szoktak így értékeléseket gyűjteni.

Előnye, hogy az így gyűjtött visszajelzéseket mi birtokoljuk, a sajátunk és el tudjuk menteni. Hátránya lehet az, hogy ha több aloldalon is meg szeretnéd jeleníteni ezeket az értékeléseket, akkor bonyolultabb lehet ennek a megvalósítása, a design, hogy szépen és jól átláthatóan jelenjenek meg. Továbbá akár az értékelések hitelessége is kérdéses lehet egyes potenciális vásárló/ügyfél számára.

Facebook oldal

A Facebook oldalaknál be lehet kapcsolni azt, hogy véleményeket hagyjanak. Előnye lehet az, hogy sokan szoktak cégek Facebook oldalára rátalálni, ha Google-ben keresnek rá, akkor a Facebook oldal ott is elöl megjelenik, valamint a Google Cégem profilnál is meg szokott jelenni a Facebook értékelések száma.

Hátránya, hogy a Facebook oldal nem a tiéd, ha valami történne azzal (feltörik, korlátozza, megszünteti a Facebook stb…), akkor nem tudod visszahozni az értékeléseket. Történt olyan is, hogy a Facebook változtatott pár éve az értékeléseken és a régebbi értékelések nem igen láthatóak. De nehéz lehet beágyazni egy saját weboldalra is, az integráció is eléggé korlátozott. Viszont más külső eszközzel akár könnyebben meg lehet ezt oldani, erről nemsokára írok.

Google Cégem

Akár helyi vállalkozásod van, akár webshopod, Google Cégem profilt azért is érdemes létrehozni, hogy a Google térképen könnyebben megtaláljanak. Vendéglátóhelyeknek, szállásoknak, helyi üzleteknek igazából ez egy kötelező platform. Értékeléseket itt is lehet gyűjteni és eléggé népszerű is.

Én is mindig megnézem egy étterem értékelését vagy más helyekét. Itt is, ahogy a Facebooknál, az a kockázat, hogy ha a Google Cégem profiloddal valami történik, akkor az értékelések elveszhetnek és újra kell kezdeni.

Értékelő oldalak/platformok

Ilyen értékelésgyűjtő oldalakból már jó pár elérhető. Turisztikai vállalkozásoknak a Tripadvisor egy fontos oldal, de ott a Trustpilot, ami főleg külföldön elérhető. És vannak olyan gyűjtő oldalak, amelyek nem csak a cégek szolgáltatásait értékesítik hatékonyan, de az ott megjelenő értékelések is kritikusan fontosak a jobb értékesítéshez.

Ilyen a Booking. com, Airbnb, webshopoknak az Árukereső. hu oldala. De az appok esetén a Google Play és az Apple Store áruház a legfontosabb. Több száz platform van már a világon, ahol az értékelések is fontosak, számít a rangsorolásban az adott platformon, a konverziós arány növelésében.

Hogyan jelenítsük meg az értékeléseket?

Ha egy vagy több platformon is gyűjtünk értékeléseket, akkor azokat a weboldalunkon kulcsfontosságú meg is jeleníteni. Ez növeli a bizalmat, a márka ismertségét és ezekkel együtt a konverziós arányt tudjuk növelni. Webshopok esetén is fontos az, hogy a kosár oldalon, pénztár oldalon is párat jelenítsünk meg, ezzel növelve a vásárlás véglegesítését.

Viszont nem olyan könnyű a mindenféle oldalon szerzett értékeléseket egy helyen kezelni, kategorizálni és nagyon egyszerűen, teljesen testreszabva megjeleníteni. Ehhez komolyabb weboldal fejlesztésre lehet szükség.

Viszont van egy magyar fejlesztésű eszköz, amit már a világon több mint fél millió cég használ, a Trustindex.

Ebben az eszközben több mint 130 platformról tudod beimportálni az értékeléseket (pl.: Facebook, Google Cégem, Árukereső, Airbnb, Trustpilot, Amazon, Google Play stb….). De NFC kártyát is tudsz igényelni és ha helyi vállalkozásod van vagy találkozol az ügyfeleiddel, akkor a telefonjukkal egyszerűen eljutnak az oldaladra és ott tudnak értékelést hagyni rögtön.

A beimportált értékeléseket tudod kategorizálni/címkézni és teljesen testreszabható widgeteket tudsz létrehozni, amelyeket nagyon egyszerűen, legtöbb esetben webfejlesztő nélkül tudsz megjeleníteni a weboldaladon bárhol, így néz ki például ezen az oldalon:

De akár e-mailjeid aláírását is el tudod készíteni, aminél az értékelések mennyisége megjelenik és egy kattintásra meg is tekinthetőek:

A Trustindex-nek van külön értékelésgyűjtő oldala is, amit automatikusan létrehoz minden regisztráltnak, ezen a külön aloldalon a vállalkozásról lehet megjeleníteni fontosabb információkat, elérhetőségeket és az összes értékelés is megjelenik itt, valamint lehet itt új értékelést is írni, így ha szeretnénk, akkor ide is kérhetjük az értékelés írását.

Érdemes minél több platformra kérni az értékeléseket, akár ugyanazt több helyre is bemásolhatja az ügyfél, így növelve a biztonságot és hogy az értékeléseink biztosan megmaradnak valamelyik platformon, ha az egyik megszűnik vagy elveszítjük a profilunkat.

Fotó: depositphotos.com

Kapcsolódó

A nyaralók téliesítése: Útmutató a hideg hónapokra

A nyaralók téliesítése kulcsfontosságú feladat annak érdekében, hogy az ingatlan épségben átvészelje a tél
Elolvasom

Milyen kérdéseket tegyek fel egy keresőmarketing tanácsadónak?

Ha te is azok közé tartozol, akik jól döntöttek, és vállalkozásod online jelenlétét egy keresőmarketing tan
Elolvasom

Stílusos fa bútorok a minimalista otthonokba: Ötletek és inspirációk

A minimalizmus a lakberendezés világában is népszerű. Egyre inkább előtérbe kerülnek az egyszerű vonalak, a
Elolvasom