A vonatközlekedés felügyeletét ellátó rendszert épített ki a Ferencváros és Székesfehérvár közötti vasútvonalon a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából a Siemens Mobility, ami pozitív hatással van a Budapest-Balaton vonalra is.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában európai uniós és hazai forrásból valósul meg, a kivitelezést a Siemens Mobility végzi nettó 6,5 milliárd forint értékben.
A közlemény idézi Mosóczi Lászlót, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát, aki kiemelte: a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a szerelvények egyes szakaszokon akár 160 kilométer/órás sebességgel haladjanak. Az utasok így a jövőben a jelenleginél gyorsabban juthatnak el vonattal a fővárosból például a Balatonra is.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, a már elindított és a jövőben zajló beruházások legfőbb célja, hogy a közösségi közlekedés gerincét adó vasút versenyképességét növeljék a közúttal szemben, emelve a biztonsági szintet is. A fejlesztéseknek köszönhetően 2022-re 560 kilométer hosszú vasútvonal lesz alkalmas arra a biztosítóberendezésekkel együtt, hogy 160 kilométer/órás sebességgel közlekedjenek a vonatok.