Március 1-től indul a fagyiszezon a Balatonnál. Ez a helyi cukrászdák és vendéglátóhelyek számára a gazdasági fellendülés időszakát jelenti – írja a penzcentrum.hu.
A tavalyi év óriási sikere után ismét kapható lesz a Balaton fagyija, amelyből több mint 20 000 gombócot adtak el, közölte a tavalyi verseny nyertese, Vadócz Jenő, a balatongyöröki Promenád kávéház cukrásza.
A Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, Fekete Tamás kifejtette: a Balaton fagyija verseny nem csupán egy gasztronómiai esemény, hanem egy igazi turisztikai attrakció, amely a Balaton régió gazdasági életére is pozitív hatást gyakorol. A versenynek köszönhetően a cukrászdák nemcsak a szezonális forgalmat növelik, hanem a Balaton régió imázsát is erősítik.
Hasonlóan vélekedik Vadócz Jenő is, szerinte a fagylaltszezon nem csak a fagylalt szerelmeseinek nyújt örömet, hanem a Balaton régió gazdasági fejlődéséhez is hozzájárul. Mint mondta: a Balaton Fagyija verseny tavalyi nyertes íze, a Balatoni mámor névre keresztelt diós-fügés fagylalt, március 1-től biztosan kint lesz a pultban. Ezt az ínyencséget ugyanis még télen is keresték az „legelvetemültebb” fagyikedvelő turisták. A Balatoni mámor mellett többek között készülök kardamomos szilvasorbet-val, túrófagyival vagy éppen meggyöntetes joghurtfagylalttal.
Mi van a fagylalton túl?
Fekete Tamás elmondta azt is, hogy a fagylalt mellett, más finomságokkal is próbálják a Balatonra csalogatni a turistákat márciusban. Jó példa erre Taste Balaton elnevezésű eseménysorozat, amelyet idén második alkalommal szerveznek meg a régióban. A Taste Balaton azért is fontos, mert március 7-16. között nemcsak a kulináris élvezeteké a főszerep, hanem az esemény a gasztronómiát a kultúrával, az aktív turizmussal és a turisztikai kínálat széles repertoárjával ötvözi.
Csapody Balázs, a Kistücsök étterem tulajdonosa, a rendezvény egyik öteltgazdája szerint: a minőségi turizmus kikerülhetetlen része a gasztroturizmus, erre már a Balatonnál is széleskörű, fogékony vendégkör alakult ki. Vannak színvonalas szálláshelyek, jó programok és finom helyi borok.
“A lokális értékek felértékelődése a turizmusban szerencsére trend lett világszerte. Nincs más dolgunk, mint bemutatni a Balaton ízvilágát, sokszínű gasztronómiáját, borkultúráját. Az akcióhoz csatlakozott több mint húsz étterem ezt a színes turisztikai kínálatot próbálja majd bemutatni tíz napon át” – fogalmazott.
Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezető igazgatója a kulináris események jelentőségét hangsúlyozza a Balaton régió turisztikai vonzerejének növelésében. A szakember számos interjúban már korában is kiemelte, hogy a Balaton 2024-ben 3,2 millió vendéget fogadott, ami 6,7 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.
A látogatók 75 százaléka belföldről, 25 százaléka pedig külföldről érkezett. Szerinte a pozitív turisztikai eredményekhez jelentős mértékben hozzájárultak a régióban megrendezett, magas színvonalú kulináris fesztiválok is. Ezek az események nemcsak a helyi gasztronómiai kínálatot mutatták be, hanem a régió turisztikai termékpalettáját is bővítették, vonzó alternatívát kínálva a hagyományos nyári szezonon túl is – nyilatkozta a szakember a portálnak.