A közlemény szerint a Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszon 60 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, ezért az észak-balatoni vonalon jelentősen – 30-60 perccel is – meghosszabbodhat a menetidő.
A Hatvan-Füzesabony-Miskolc-Szerencs-Bodrogkeresztúr vonalon 11 órától 19 óráig 80 kilométer/órás sebességkorlátozás érvényes. A Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon közlekedő és a Budapest-Eger közötti vonatok menetideje 10-30 perccel hosszabbodhat meg.
A Miskolc-Hidasnémeti vonal több szakaszán is 80 kilométer/órás csökkentett sebességgel haladhatnak a vonatok a biztonság érdekében. Ezért ott napközben 10-20 perccel nőhet a menetidő.
A pécsi vonalon a Keszőhidegkút-Gyönk-Döbrököz közötti szakaszon szintén 80 kilométer/órára korlátozták a vonatok sebességét, ezért 20-30 perccel nő meg az InterCity vonatok menetideje.
Ugyanakkor a Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vonal több szakaszán 40 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, ezen a szakaszon 15-20 perces késésekre számíthatnak az utasok – közölte a Mávinform.
A Mávinform a hőség miatti sebességkorlátozással kapcsolatban az MTI kérdésére azt írta: “a vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50-60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be”.