A gyermekközpontú, tapasztalat alapú, kéttannyelvű oktatás célja, hogy inspirálja a diákokat a tanulásra, kreativitás fejlesztésére, és a kritikus gondolkodás, problémamegoldás készségeinek elsajátításában.
Nézd meg, hogy hogyan működik ez élőben, ismerd meg a Brit-Magyar Iskola pedagógiai programját, és tapasztald meg a hagyományos magyar iskoláktól merőben eltérő szemlélet pozitív hatásait!
Mit nyújt a gyermekközpontú oktatás?
A gyermekközpontú oktatás a tanulók aktív részvételére és önálló gondolkodására épít, ezáltal a tanárok nem átadják az információkat, mint egy hagyományos iskolában, hanem segítik a diákokat a felfedezésben és az alkotásban. Ezáltal a tanulás egy kaland lesz, amiben szívesen vesznek részt még a visszahúzódó gyerekek is. A barátságos, biztonságot sugárzó légkör az egyének személyes fejlődése mellett a csapat minden egyes tagjának a szociális készségét is fejleszti.
Nem magolást várnak el, és felesleges lexikai tudást adnak át, hanem az ismereteket és tudnivalókat valós élethelyzeteken keresztül sajátíthatják el, csoportban, projekteken dolgozva. A tananyaggal így kialakuló személyes kapcsolat javítja az új információk könnyebb és hosszú távú megtartását, valamint alkalmazását.
Jó-e, ha egy gyerek két nyelven tanul az iskolában?
A kéttannyelvű oktatás a nyelvi készségeik fejlesztésén túl a diákok kulturális érzékenységét is növeli, ezáltal bárhol a világon könnyebben kommunikálnak majd, és nyitottabbak lesznek más kultúrák iránt. Ez a típusú oktatás alkalmazkodik a modern világ, a globalizáció kihívásaihoz. Azontúl, hogy növeli a diákok motivációját, fejleszti a kreativitását, erősíti a problémamegoldó készségeket, fejleszti a szociális kompetenciákat is, hozzájárul a nyelvi sokféleség és más kultúrák tiszteletéhez.
Az angol nyelven oktatott tantárgyak mellett a magyar kéttannyelvű tantervben foglalt ismeretek átadása is megtörténik, így a diákok mind a jónevű magyar, mind pedig a nemzetközi iskolákban is folytathatják később tanulmányaikat.
Milyen előnyöket nyújt a gyermekközpontú, kéttannyelvű oktatás?
A biztonságos, gondoskodó környezet megteremtésével, az igényekre és készségekre összpontosítva magabiztos, kockázatvállaló, vagyis a hibázást megengedő és a hibákból tanuló diákok “kinevelése” a cél.
A hangsúly az első két osztályban a nyelvi és matematikai tudás megalapozására kerül, de ezt követően is mellőzi a szigorú tantárgyi struktúrát. Az ismeretek átadása a felfedezés révén, a gyerekek aktuális állapotára, érdeklődésére tekintettel történik.
Szeretnéd, ha gyermeked hasznos tudással, magabiztossággal felvértezve lépne ki az életbe? Válaszd számára a gyermekközpontú, kéttannyelvű oktatást!