A szervezetfejlesztés sok esetben szükséges lehet
A megoldás szerencsére könnyen elérhető, hiszen a Thalassys szervezetfejlesztés szolgáltatása minden cég számára elérhető. Kifejezetten fontos ott, ahol már legalább 10 főt foglalkoztatnak és/vagy több szervezeti egységgel rendelkeznek.
Vannak azonban olyan jelek, amelyek már hamarabb jelezhetik, hogy eljött a fejlesztés ideje. Ilyen például az, ha nem teljesülnek a kitűzött célok. Lehet az havi, negyedéves vagy éves cél, ha ezeket sorozatosan nem érjük el, vagy a közelében sem vagyunk, akkor minél hamarabb meg kell tenni a szükséges lépéseket.
Ha felelős nélküli feladatok vannak, azt is meg kell változtatni. A bevétel stagnálása vagy éppen csökkenése is egyértelmű jel lehet. Ha rendszeres a stressz, a belső feszültség, például a csúszások vagy a nem megfelelő kommunikáció miatt, akkor szintén ideje elgondolkodni a szervezetfejlesztésen.
Sokan sajnos nem merik ezt meglépni, mert túl drasztikusnak gondolják a változtatást. Pedig gyakran pont az segít, ha teljesen új alapokra kerül az egész vállalkozás működése.
A vállalatok az organikus fejlődés során hozzák létre saját szervezeti struktúrájukat. Ez egy teljesen természetes folyamat, de eljön az a szint, amikor érdemes újra megtervezni az egészet. Egy kisebb cégnél gyakran egy személy látja el több szervezeti egység feladatait. Egy nagyobb vállalatnál már egyértelműen elkülönülnek az egyes részlegek egymástól.
Milyen előnyei vannak a szervezetfejlesztésnek?
A segítségével hatalmas változáson mehet keresztül a cég, amivel könnyebben tudja teljesíteni a kitűzött célokat és a következő szintre léphet. Az információáramlás tökéletes lesz a cégen belül, az egész működés szervezetté válik. A munkavégzés hatékonyan fog történni minden nap, a feladatok pedig határidőre fognak elkészülni. Ez kevesebb stresszt eredményez, valamint a munkaerő is képzettebb lesz. Eredményes, nyereséges lesz a cég működése, amivel sokkal jobban lehet tervezni hosszú távon is.
Mely területeket érinti a szervezetfejlesztés?
A folyamat során minden terület átvizsgálásra kerül, hogy megtalálják a külső szakemberek a problémák forrását. Idetartozik a marketing, az ügyfélszolgálat, a kereskedelem, a menedzsment, a logisztika, a pénzügy, a gyártás, a HR, az IT és a kutatás + fejlesztés is.
A folyamat nem egyik pillanatról a másikra fog végbemenni. A javaslatokat, változtatásokat életbe kell léptetni, valamint azokat folyamatosan monitorozni. Ha szükséges, akkor pedig korrigálni is kell azokat, hogy a szervezetfejlesztés minél hatékonyabb legyen.