Milyen kérdéseket tegyek fel egy keresőmarketing tanácsadónak?

Milyen kérdéseket tegyek fel egy keresőmarketing tanácsadónak?

Ha te is azok közé tartozol, akik jól döntöttek, és vállalkozásod online jelenlétét egy keresőmarketing tanácsadó segítségével szeretnéd felturbózni, először is: gratulálunk! Másodszor pedig nem árt tisztában lenned néhány fontos dologgal, mielőtt az első konzultációra kerülne a sor.

Ahhoz, hogy a hozzád és vállalkozásodhoz illő keresőmarketing tanácsadót válaszd, feltétlenül fontos, hogy az első találkozó, konzultáció alkalmával minden lényeges témára kitérjetek. Ide nemcsak az árlista tartozik, hanem a pontosabb stratégiák, a tapasztalat, a már meglévő weboldalad felépítése, és a céged eddigi marketing és SEO próbálkozásai.

Boóc Péter keresőmarketing tanácsadó szerint ezt is fontos megbeszélni a tanácsadás során.

Miért, kinek van szüksége keresőmarketing tanácsadóra?

Ha már eljutottál ehhez a cikkhez, valószínűleg neked is, de álljon itt részletesen: keresőmarketing tanácsadóra általában azoknak van szüksége, akik szeretnék növelni online jelenlétüket, hangsúlyosabbá tenni láthatóságukat, növelni weboldaluk forgalmát és a keresőmotorokon keresztüli konverziókat maximalizálni.

A tanácsadó pedig olyan szakértelemmel rendelkezik, aki ebben segíteni tud, méghozzá úgy, hogy időt és pénzt takarít meg számunkra, hiszen nem saját magunknak kell kikísérletezni a megfelelő eszközöket. Keresőmarketing kampányokat vezényel le, segít előnyhöz jutni a versenytársakkal szemben, láthatóbbá válni a digitális térben, szövegeket ír, kulcsszóelemzést végez és még sorolhatnánk. Ezért aztán érdemes felkérni egy szakembert erre a feladatra és kérni egy meetinget. Itt nemcsak ő fog kérdezni a projekttel, feladatokkal, lehetséges közös munkával kapcsolatban, hanem nekünk is tudnunk kell, hogy mit várunk tőle.


Milyen kérdéseket kell feltenni a tanácsadónak?

A beszélgetés során szeretnénk felmérni az illető szakértelmét, tapasztalatát, hogy illik-e hozzánk és ahhoz a munkához, amire fel szeretnénk kérni. Így hát ezeket tartsuk szem előtt, amikor az első találkozások egyikére kerül sor.

  • Meséljen a korábbi tapasztalatairól SEO téren! Mióta dolgozik ebben a szakmában, melyek azok, amelyekre a legbüszkébb?
  • Dolgozott már olyan projekten, ami az iparágunkhoz köti?
  • Hogyan dolgoz ki és hajt végre egy SEO kampányt? Milyen szoftvereket használ?
  • Hogyan kezeli a kampányok költségvetését? Milyen árlistával dolgozik?
  • Mely KPI-ok és egyéb mérőszámok lesznek majd a segítségére abban, hogy megmutassa a projekt sikerességét?
  • Milyen gyakran számíthatunk jelentésekre, és mennyi ideig fog tartani ez a munka?
  • A keresőmarketinget egyéb digitális marketing eszközökkel párhuzamosan, esetleg integrálva használja?

Ezek mellett érdemes arról is beszélgetni, hogy milyen egyéb területen nyújthat segítséget a vállalkozásnak, hiszen van olyan keresőmarketing szakértő, aki kommunikációs és PR feladatokat is végez. Ha így van, szerencsés együttállás!

Kapcsolódó

A nyaralók téliesítése: Útmutató a hideg hónapokra

A nyaralók téliesítése kulcsfontosságú feladat annak érdekében, hogy az ingatlan épségben átvészelje a tél
Elolvasom

Stílusos fa bútorok a minimalista otthonokba: Ötletek és inspirációk

A minimalizmus a lakberendezés világában is népszerű. Egyre inkább előtérbe kerülnek az egyszerű vonalak, a
Elolvasom

Modern mosógépek: ahol a hatékonyság és energiatakarékosság találkozik

A mosógép a háztartás egyik legfontosabb berendezése. Ma már azonban nem csak az fontos, hogy hatékonyan tá
Elolvasom