Milyen teendőink vannak, ha helyi vállalkozást építünk?

Milyen teendőink vannak, ha helyi vállalkozást építünk?

Ha egy vállalkozás vásárlóit a helyi közösség tagjai teszik ki, akkor a legfontosabb cél, hogy az adott lokáció lakói számára megtalálható legyen a cég. Alábbi cikkünkben arra keressük a választ, hogy a vállalkozások online marketing eszközökkel, elsősorban keresőoptimalizálással hogyan tudják elérni, hogy rájuk találjon a potenciális vásárlóréteg. Természetesen az online marketing eszközök használata csak egy szeletét képezi egy vállalkozás felfuttatásának, de rendkívül fontos teendő a sikerhez.

Alaposan meg kell ismerni a célcsoportot és a piacot

Helyi vállalkozóként pontosan tisztában kell lenni a célcsoportok igényeivel. Mennyit hajlandóak az emberek költeni az adott szolgáltatásra vagy termékre? Milyen erősségei és gyengeségei vannak a konkurenciának? Ezekre a kérdésekre a lehető legprecízebben szükséges válaszolni, hiszen egy rossz árazási stratégiával vagy egy helyi szinten fölösleges szolgáltatással pillanatok alatt elvérezhet a vállalkozás.

Az online jelenlét elmaradhatatlan

A marketingstratégia részeként nélkülözhetetlen, hogy a vállalkozás online marketing eszközöket is alkalmazzon. Ugyanis vevőket, ügyfeleket kell szerezni, ehhez pedig 2023-ban már az online térben is láthatóvá kell válni. Legalább egy céges weboldalt és egy közösségi média oldalt szükséges készíttetni, hogy meg tudjuk szólítani a célközönséget, és hogy legyen mire forgalmat irányítani.

Érdemes a Google-ben rejlő lehetőségeket is kihasználni

Tavaly a Google-ben naponta 8,5 milliárd keresés történt, és még a legkisebb települések lakói is előszeretettel keresgélnek az interneten. Ahhoz pedig, hogy egy weboldal az organikus, tehát a nem fizetett találatok között előkelő helyet foglaljon el az adott kulcsszavakra, keresőoptimalizálás (SEO) szükséges. Helyi vállalkozásként rendkívül fontos, hogy a lokális keresésekre is elől szerepeljen a weboldal. Villanyszerelőként például a “villanyszerelő Nagyvárad” kifejezés számít relevánsnak.

A keresőoptimalizálás során három dologra is oda kell figyelni. Egyrészt prémium linkek építésével tanácsos növelni a forgalmat, másrészt a weboldalt technikailag is fel kell készíteni, illetve a Google számára megfelelő tartalmak készítéséről sem szabad megfeledkezni.

Néhány hasznos tipp, hogy a weboldal elől rangsoroljon a helyi keresések során is

Mindenképpen ajánlott Google Cégprofilt létrehozni, a feltöltött tartalmakban pedig többször is elhelyezni a település nevét. A Cégprofilra tanácsos minél több pozitív értékelést gyűjteni, a weboldalba pedig a Google Térképet is fontos integrálni. A prémium linképítés során a környéken tevékenykedő üzletek weboldalaira is kifizetődő linkeket építeni.

Az offline marketing eszközök is sokat segíthetnek

Az alábbi lehetőségekre ajánlott kiemelt figyelmet fordítani:

  • Szórólapozás
  • Helyi rendezvények szponzorálása
  • Lokális intézmények és szervezetek támogatása
  • Figyelemfelkeltő arculat kialakítása

Helyi vállalkozóként az ügyfél- és vásárlószerzés legalább olyan tudatosságot igényel, mintha kizárólag az online térben tevékenykednénk. Egy profi SEO ügynökség által végzett keresőoptimalizálással, illetve szakértőkre bízott közösségi média marketinggel rendkívül sikeresen elérhetők a helyi lakosok.

Kapcsolódó

Hogyan zajlik a műlencse beültetés? A műtét lépései

Az egyik legmodernebb beavatkozásként tartják számon a műlencse beültetést. Célja, hogy a szürkehályoggal k
Elolvasom

Az övsömör kezelése természetes módon

Az övsömör nem egy ritka betegség, idősebbeknél és azoknál, akiknek le van gyengülve az immunrendszerük, fe
Elolvasom

Hogyan tarthatjuk életben a lángot a párkapcsolatunkban?

A hosszú távú kapcsolatokban az intimitás megőrzése és a szenvedély fenntartása nem egyszerű, folyamatos fi
Elolvasom