Megvásárolja a jogelődje által üzemeltetett csavargőzös flotta egyetlenegy példányát a Balatoni Hajózási Zrt. A társaság a Jókait a nosztalgiaflottája részeként kívánja használni – olvasható a vg.hu-n.
Sajátos közbeszerzési eljárást zárult le: a Balatoni Hajózási Zrt. felhívására eleve csak egyetlen ajánlattevő jelentkezhetett, miután a megvásárolni kívánt hajó ennek a cégnek a tulajdonában volt.
Az ajánlattevő Vanyolai Hajózási Kft. 180 236 220 forintot kért és kap a Jókaiért. A hajót a vevő az 1888 és 1926 között működő jogelődje által üzemeltetett csavargőzös hajóflotta minden, még fellelhető egységével a nosztalgiaflotta részeként kívánja üzemeltetni közbeszerzési hatóság közzététele szerint.
A nosztalgiaflotta működtetésével a balatoni gőzhajózás nagy korszakának kíván emléket állítani.
A történelmi flotta fellelhető hajói – egyetlen kivétellel – már a Balatoni Hajózási társaság rendelkezésére állnak. Nosztalgiaflottájának minden egysége a magyar hajógyártás jelentős emléke; koruk, kialakításuk, valamint történelmi értékük alapján egységes flottát képeznek, és a balatoni gőzhajózás nagy korszakának állítanak emléket. A Hajóregiszter adatai szerint az azonos időszakban, ugyanilyen funkciókkal (nem hadihajó, nem teherhajó) épített hajók közül csak a Jókai nem semmisült meg és van üzemképes állapotban.
A 32,3 méter hosszú, 5,3 méter széles és másfél méter merülésű hajó megengedett befogadó képessége 85 fő. Más forrás (Wikipédia) szerint a Jókai a Balaton harmadik leghosszabb ideje szolgáló gőzhajója.
1913-ban építette az Óbudai Hajógyár Siófokon, túlélt két világháborút, egy elsüllyesztést, a gazdasági válságot és többszöri kiselejtezést.
Akna robbant mellette, később egy úttörőtábor használta étkezőnek
Megrendelője a Balatontavi Gőzhajózási Rt. 1913-as építése után darabokban szállították Siófokra, ott szerelték össze a Sió bal partján. 1913. június 28-án keresztelték meg, a próbaútja július 2-án volt. 1944. október 31-én Vonyarcvashegynél akna robbant mellette, de túlélte. 1945. március 23-án a német csapatok elsüllyesztették. 1946-os kiemelése után 1948-ban újra szolgálatba állt a Balatoni Hajózási Vállalat által. Hét év múlva, 1955-ben a BHV beolvadt a létrejövő Mahartba. 1963–64-ben átépítették motoros hajóvá egy használt német Buckau-Wolf hathengeres dízelmotorral.
A hetvenes évek végén selejtezték, majd a Körösök partvidékére került. Egy úttörőtábor használta étkezőnek, de többszöri tulajdonosváltás után teljesen tönkrement, és roncs lett. Egy jegesedés során partra futott, és ott maradt.
A teljes cikk itt olvasható.