Vezetői kommunikáció kiemelt szerepe
Ezek az átalakulások nagymértékben tetten érhetők a mindennapi kommunikációs folyamatokban. Beszűkültek a lehetőségeink, illetve saját magunk is emelünk kommunikációs korlátokat a bizonytalanság vagy éppen a bizalmatlanság takarójába burkolózva.
A Training360 Vezetői kommunikációs tréning célja, hogy megtanítsa a kurzus résztvevőit a vezetőként alkalmazott megfelelő magatartásra, melynek döntő hányadát a verbális kommunikáció kell, hogy kitegye. A jó vezetőknek tudniuk kell a munkatársaikat motiválni, helyes irányba terelni, utasítani vagy éppen jó tanácsokkal ellátni.
Nem kérdés, hogy egy ilyen környezetben a kommunikációs tréning megléte mennyire fajsúlyos lehet egy ember életében. A munkahelyeken a vezető van abban a kitüntetett szerepben, hogy ráhatással van és lehet a kollégáira, akár negatív, akár pozitív irányban. Napjainkban ez a szerep még inkább felelősségteljessé vált, így egy tréningen való részvétel feltétlenül indokolt.
Kommunikáció nélkül nincs sikeres cég
A megfelelő kommunikáció elengedhetetlen minden cég életében. Ha a vezető nem kommunikál okosan és célirányosan a beosztottjaival, akkor ott nem alakul ki csapatmunka, a munkatársak nem fognak szívvel-lélekkel dolgozni a munkahelyükön, és nem lesznek bizalommal a főnökük irányába.
Igaz az a régi mondás még ma is, hogy “fejétől bűzlik a hal”. Sajnos ezt még most is sokan érzik, és bizony, ha nem jó a főnök, nem maradnak meg a munkahelyen, ez manapság különösen tetten érhető, amikor is a fiatalabb korosztályok fluktuációra való hajlandósága igen magas.
Nagyobb létszám esetében a vezetőnek kell létrehozni a hatékonyan működő szervezeti csoportokat, és felismerni, hogy a csapaton belül kihez milyen szerep illik, hogy a lehető legjobbat tudja magából a dolgozó kihozni, és minél többet tudjon hozzáadni a vállalati értékekhez, a sikeres működés elérése érdekében.
A tréning tematikája röviden
A két napos kurzus rendkívül nagy ismeretanyagot és rengeteg gyakorlati tudnivalót ad át a résztvevőknek. A Training360 Oktatóközpont professzionális csapata a garancia arra, hogy mindenki megtalálja, hogy melyik az a terület, amelyet magában leginkább fejleszteni kell, és meg is tudja változtatni azt.
A tréning kitér olyan máshol elhanyagolt témákra, mint az empátia, az értő figyelem, a kommunikációt gátló tényezők, hogy csak néhányat említsünk a számtalan terület közül. A megfelelő diskurzus egy céges működés minden fejezetének hangsúlyos eleme, így a teljesítményértékelő beszélgetéseknek is. A tanfolyam rávilágít arra is, hogy mennyire fontos a vezető oldaláról az ösztönző és rendszeres visszajelzések adása a dolgozók számára.