Vonat a Balatonban: így csúszott bele a MÁV egyik szerelvénye a vízbe Kenesénél

Vonat a Balatonban: így csúszott bele a MÁV egyik szerelvénye a vízbe Kenesénél

A magyar vasúttörténelem egyik leglátványosabb balesete történt 1914 május 11-én a Balatonkenese és Balatonfűzfő közötti szakaszon. A csapadékos hónap következtében a löszfal meglazulása egy hatalmas földcsuszamláshoz vezetett, ami a 1112. számú gyorsvonat mozdonyát annak vagonjaival együtt sodorta a tóba. Az eset könnyen torkollhatott volna katasztrófába a szerelvényre boruló mintegy százezer köbméter föld miatt. Az, hogy a csodával határos módon egyetlen halálos áldozat nélkül végződött az incidens az Balogh Tibor, masinisztának és hihetetlen lélekjelenlétének köszönhető, aki villámgyors mérlegeléssel és reakcióval döntött a fékezés és a vonat kiürítése mellett. Fotóválogatásunk ennek a nem mindennapi eseménynek és az ezt követő helyreállítási munkálatoknak állít emléket.

A gőzmozdony kazánjának kiemelése

A MÁV 220. sorozatú gőzmozdonyának és kocsijainak kiemelése, közben már épül az új nyomvonal

Megcsúszott löszfal

A helyreállítási munkálatokat vezető vasúti mérnök

A löszfal megerősítéséhez használt lösz és agyag kinyeréséhez épült tárna

Kubikosok ebédelnek a munkálatok szünetében

A löszfal megerősítése

Az új vasúti töltés építésének előkészületi

Az új nyomvonal építése


Fotók: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum – Történeti Fényképek Gyűjteménye / Fortepan

Kapcsolódó

A Balaton Soundnak lefőtt a kávé Zamárdiban, de mutatjuk mi jöhet a helyére

A helyi civilek aggodalmukat fejezték ki a korábban a fesztivál kempingjeként funkcionáló terület lakóparkk
Elolvasom

Látogatási tilalom és kötelező maszkviselés lépett életbe a veszprémi kórházban

A frissen eszközölt intézkedések visszavonásig lesznek érvényben. - - 2025. január 20-tól látogatási t
Elolvasom

Emelkednek a parkolási díjak Balatonfüreden februártól

A lakossági parkolóbérlet 5 ezerről 6 ezer forintra nő, de további módosításokat is eszközölt a városvezeté
Elolvasom