A magyar vasúttörténelem egyik leglátványosabb balesete történt 1914 május 11-én a Balatonkenese és Balatonfűzfő közötti szakaszon. A csapadékos hónap következtében a löszfal meglazulása egy hatalmas földcsuszamláshoz vezetett, ami a 1112. számú gyorsvonat mozdonyát annak vagonjaival együtt sodorta a tóba. Az eset könnyen torkollhatott volna katasztrófába a szerelvényre boruló mintegy százezer köbméter föld miatt. Az, hogy a csodával határos módon egyetlen halálos áldozat nélkül végződött az incidens az Balogh Tibor, masinisztának és hihetetlen lélekjelenlétének köszönhető, aki villámgyors mérlegeléssel és reakcióval döntött a fékezés és a vonat kiürítése mellett. Fotóválogatásunk ennek a nem mindennapi eseménynek és az ezt követő helyreállítási munkálatoknak állít emléket.
A gőzmozdony kazánjának kiemelése
A MÁV 220. sorozatú gőzmozdonyának és kocsijainak kiemelése, közben már épül az új nyomvonal
Megcsúszott löszfal
A helyreállítási munkálatokat vezető vasúti mérnök
A löszfal megerősítéséhez használt lösz és agyag kinyeréséhez épült tárna
Kubikosok ebédelnek a munkálatok szünetében
A löszfal megerősítése
Az új vasúti töltés építésének előkészületi
Az új nyomvonal építése
Fotók: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum – Történeti Fényképek Gyűjteménye / Fortepan