Vonat a Balatonban: így csúszott bele a MÁV egyik szerelvénye a vízbe Kenesénél

Vonat a Balatonban: így csúszott bele a MÁV egyik szerelvénye a vízbe Kenesénél

A magyar vasúttörténelem egyik leglátványosabb balesete történt 1914 május 11-én a Balatonkenese és Balatonfűzfő közötti szakaszon. A csapadékos hónap következtében a löszfal meglazulása egy hatalmas földcsuszamláshoz vezetett, ami a 1112. számú gyorsvonat mozdonyát annak vagonjaival együtt sodorta a tóba. Az eset könnyen torkollhatott volna katasztrófába a szerelvényre boruló mintegy százezer köbméter föld miatt. Az, hogy a csodával határos módon egyetlen halálos áldozat nélkül végződött az incidens az Balogh Tibor, masinisztának és hihetetlen lélekjelenlétének köszönhető, aki villámgyors mérlegeléssel és reakcióval döntött a fékezés és a vonat kiürítése mellett. Fotóválogatásunk ennek a nem mindennapi eseménynek és az ezt követő helyreállítási munkálatoknak állít emléket.

A gőzmozdony kazánjának kiemelése

A MÁV 220. sorozatú gőzmozdonyának és kocsijainak kiemelése, közben már épül az új nyomvonal

Megcsúszott löszfal

A helyreállítási munkálatokat vezető vasúti mérnök

A löszfal megerősítéséhez használt lösz és agyag kinyeréséhez épült tárna

Kubikosok ebédelnek a munkálatok szünetében

A löszfal megerősítése

Az új vasúti töltés építésének előkészületi

Az új nyomvonal építése


Fotók: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum – Történeti Fényképek Gyűjteménye / Fortepan

Kapcsolódó

Vörös Riviéra címmel jelent meg kötet a Kádár-kor Balatonjáról

Rehák Géza történészt, a könyv szerzőjét a Telex interjúvolta meg a megjelenés kapcsán. - - Az ismert
Elolvasom

Lovas ökoturisztikai élményközpont épül Nagyvázsonyban

Lovas ökoturisztikai élményközpont épül Nagyvázsonyban a kormány és az Európai Unió 299,8 millió forintos
Elolvasom

Bakancslistás helyek a Balaton körül – Angyalos Boldogasszony kápolna, Káptalanfüred

Káptalanfüred gyakorlatilag Balatonalmádi egyik külvárosaként fogható fel. Neve a veszprémi Székeskáptalanr
Elolvasom