10 tipp, hogy pihentető legyen a nyaralás, akkor is, ha gyerekkel utazunk

Nem számít, hogy a Balaton-part vagy egy egzotikus desztináció a nyári utazás célpontja, egy biztos: ha gyerekkel utazunk, akkor egy kicsit minden bonyolultabb lesz. Ezzel persze nem elvenni szeretnénk a nagycsaládosok kedvét az utazástól, a célunk inkább az, hogy felkészítsük őket! Ha az alábbi tanácsokkal számolunk és meg is fogadjuk őket, akkor mi és a gyermekeink egyaránt élvezhetjük a kikapcsolódás napjait, és kipihentebben, feltöltve térhetünk haza a nagy útról.

Nézzünk is meg 11 tippet, hogy igazán szórakoztató és kellemes legyen a nyaralás!

Számoljunk jól az idővel!

Akár egészen kicsi, még totyogó gyerekkel utazunk, akár óvodással vagy kisiskolással, biztosra vehetjük, hogy minden több időt fog igénybe venni, mint ha csak mi, felnőttek utaznánk. Ezzel viszont nincs semmi probléma, ha előre számolunk a késedelemmel!

Ne pakoljunk be túl sok mindent!

Ezt a tippet akkor is szívesen adnánk, ha csak felnőttek utazásáról lenne szó, de gyerekekkel különösen igaz: igyekezzünk csak a legszükségesebbeket bepakolni. A cipekedés önmagában is kényelmetlen, de még rosszabb, ha közben nemcsak a bőröndök és táskák füleit, de a gyermekünk kezét is fognunk kell. Szinte lehetetlen ennyi mindenre egyszerre odafigyelni, ezért jobb, ha megkíméljük magunkat. Számoljunk úgy, hogy inkább megvesszük ott, ha valami mégis hiányozna a pihenés során!

Foglaljunk előre, amit csak lehet!

Kétségtelen, a gyerekek hajlamosak hamar elveszíteni a türelmüket, ezért célszerű minél kevesebb „várakozási időt” beiktatni a nyaralás során. Tény, hogy ideig-óráig le tudják magukat foglalni a kedvenc, karácsonyra kapott Marvel-ajándékukkal vagy egy színes könyvvel, de ez sem tart örökké. Éppen ezért, ha bármilyen belépőt igénylő helyre megyünk, legyen az strand, aquapark vagy múzeum, vegyük meg a jegyeket előre, online! Azt már mondanunk sem kell, hogy az olyan alapvető dolgokat, mint a szállás, szintén előre le kell foglalnunk, nem lehetünk annyira spontának, mint amikor csak mi magunk utaztunk.

Vonjuk be a kicsiket!

Amikor a gyerekek nem érzik magukat kényelmesen, például mert egy számukra ismeretlen szituációba kerülnek, akkor biztosan nem kiegyensúlyozottak és boldogok – ami azt jelenti, hogy mi sem leszünk azok. Ezt elkerülendő, már az utazás előtt üljünk le velük, és beszéljük át, hogy pontosan mi fog történni a következő napokban! Ezáltal nemcsak nyugodtabbak lesznek az út során, de ők is izgatottan várják majd a nyaralást.

Tegyünk be néhány játékot!

Bármennyire is jól tervezünk és szervezünk, előfordulhatnak üresjáratok. Különösen igaz ez, ha messzebbre utazunk és hosszú autóút, netán repülőút vár ránk. Ilyenkor sem akarjuk, hogy a gyerek elkezdjen unatkozni, ez ugyanis táptalaja az esetleges kirohanásoknak. Ennek azonban könnyen elébe mehetünk: tegyük be a kedvenc színezőjét és néhány színes ceruzát, pakoljuk be a legutóbb kapott Marvel-ajándékot vagy Barbie-babát, egy olvasókönyvet vagy bármit, amivel otthon is szívesen lefoglalja magát!

Készüljünk falatokkal!

A gyerekek – csakúgy, mint a felnőttek egy része – könnyen zaklatottá, elégedetlenné válhatnak, ha éhesek. Ezt elkerülendő, tegyünk be a csomagba, lehetőleg a kezünk ügyébe, valamilyen könnyen tárolható és fogyasztható nassolnivalót. Ezzel kihúzhatjuk, amíg leszáll a gép, amíg megérkezünk az apartmanba, esetleg a hotel éttermébe.

Kényelmes öltözék

Ahogyan mi, felnőttek, úgy a legkisebbek is könnyen érzékennyé, ingerlékennyé válnak, ha valami kényelmetlen számunkra vagy valamilyen fizikai fájdalmat éreznek. Éppen ezért, ha aktív nyaralást tervezünk, mindenképp a lehető legkényelmesebb darabokat pakoljuk be a bőröndbe. Egy cipő, ami töri a sarkakat vagy egy táska, aminek a pántja vágja a vállakat, tönkretehet egy egésznapos városnézést, ezt pedig biztosan nem akarjuk.

Mindig tartsuk szem előtt!

Ez teljesen természetesnek tűnhet, mégis annyira fontos, hogy meg kell említenünk: minden alkalommal tartsuk szem előtt a gyermekünket. Még akkor is, ha éppen a térképet böngésszük, mert azt látjuk, hogy eltévedtünk, vagy az apartmanunkat keverték el a szálláson – mindig tudjuk pontosan, hogy hol a kicsi! Ha egy másik felnőttel együtt utazunk, akkor osszuk meg a feladatokat!

Adjuk meg az adatainkat!

Reméljük, hogy sosem lesz szükség erre, de jobb félni, mint megijedni: adjuk meg a gyermekünknek az elérhetőségeinket. Elképzelhető ugyanis, hogy minden igyekezetünk ellenére elkeveredik mellőlünk. Mindenképp írjuk fel a nevünket, a címünket, az e-mail címünket és a telefonszámunkat egy papírra, ezt pedig tegyük a zsebébe – kifejezetten vészhelyzet esetére!

Alapvető gyógyszerek

Végül, de nem utolsó sorban gondolnunk kell egy kis házi patika összeállítására is. Tegyünk be néhány alapvető gyógyszert, például fájdalom- és lázcsillapítót, valamint gyulladáscsökkentőt! Mindenből olyat pakoljunk be, ami a gyermekünk számára is ideális, és ami általában beválik nála. Természetesen, ha nagy gond van, akkor mindenképp fel kell majd keresnünk egy orvost is, de addig kihúzhatjuk néhány pirulával.

Kapcsolódó

Mit nézessünk meg az autónkon a balatoni nyaralás előtt?

Sokan már alig várják a nyarat, hiszen már meg is tervezték a balatoni kirándulást, utazást, nyaralást. A
Elolvasom

Minőségi mosdókagylók színes palettája vár a Diplon-nál!

A minőségi berendezések használata a fürdőszobában növeli az otthonunk értékét. Vegyünk egy alap példát: e

Milyen színű Tondach tetőcserepet válasszak?

Ha nem tudsz eligazodni a Tondach kerámia tetőcserepek közt, segítünk néhány szemponttal. Miért jó döntés