A látogatók nyomon követése a webáruházakban

A látogatók nyomon követése a webáruházakban

Napjainkban már rengeteg adatot tudunk gyűjteni a weboldalunk látogatói által tanúsított viselkedésről. Sokakban félelmet kelt, hogy ennyi mindent tudhatnak rólunk, de az árnyoldalain túl nagyon hasznos is lehet ez egy webáruház-tulajdonos számára.

Miért lehet ez jó nekünk?

Ha mi is beállítjuk a Facebook pixelt és a különböző tracking kódokat, figyelemmel kísérhetjük a weboldalunkon, webáruházunkban zajló tevékenységeket, illetve eseményeket. Ezen adatok birtokában különböző, nekünk hasznos célcsoportokat alakíthatunk ki magunknak, illetve hirdetéseinket is ezekhez a csoportokhoz igazíthatjuk. Ábrázolhatjuk velük az oldalon végbemenő folyamatokat. Ha mondjuk egy sok funkcióval bíró webáruházat szeretnénk üzemeltetni, a látogatófigyelés sem maradhat ki a repertoárból. Nézzük, milyen rendszereket használhatunk erre a célra!

A Facebook pixel

A közösségi média óriás már régen bevezette analitikai célokat szolgáló képpontját. Sokan viszont még ma sem ismerik eléggé a benne rejlő lehetőségeket. Mire képes ez a programkód? A pixel segítségével a Facebook képes megfigyelni a látogatókat az oldaladon. Látja, hogy milyen tevékenységeket végeznek ott, és nyilván is tartja azokat az eseményeket, amikben részt vesznek. Ha elindítunk egy hirdetést, ezen adatok segítségével képes nekünk optimalizálni azt, hogy a lehető legjobb eredményeket érhessük el.

Ha használni szeretnénk ezt az eszközt, először létre kell hoznunk egy Facebook pixelt a vállalkozáskezelőnkben, majd el kell helyeznünk annak kódját az oldalunkban. Ha ezzel készen vagyunk, már küldi is a weboldalunk az információkat a Facebooknak. Ha le szeretnénk ellenőrizni, hogy megfelelően működik-e a program, a Pixel Helper nevű böngésző bővítménnyel ezt könnyedén meg is tehetjük.

Google Analytics — A komplett megfigyelőprogram

A Google analitikai és statisztikai megoldását nagyon sokan használják világszerte. Az alapvető metrikákon túl, mint amilyen a látogatószám vagy az oldalon töltött idő elemzése, sokkal mélyebb lehetőségeket rejt magában a rendszer. Itt is lehetőségünk van közösségeket létrehozni, remarketing listákat alkothatunk, illetve a Google Ads-zel vagy a Search Console-lal összekötve komplex adatokat és jelentéseket láthatunk. Ha az internetes kereskedelemben dolgozunk, az e-kereskedelmi mérőszámok nyomonkövetése lesz rendkívül hasznos számunkra.

Google Ads

A keresőóriás hirdetési rendszerének is van saját mérési rendszere, ami önállóan is használható, de az Analytics-szel összekötve lesz igazán összetett, sokoldalúan használható eszköz.

Egyéb eszközök

Érdemes megemlíteni még a TikTok pixelt, a Twitter és a Pinterest hasonló megoldását is. Ezek is nagyon fejlett és hasznos programok. Ha ezekre a területekre is ki szeretnénk terjeszteni marketing tevékenységüket, érdemes megismerkednünk velük.

Bármelyiket is szeretnénk használni a fentiek közül, mindenképpen be kell tartanunk a GDPR szabályokat. A megfelelő beállítások mellett a látogatóinkat is tájékoztatnunk kell az adatgyűjtésről.

Kapcsolódó

Hogyan zajlik a műlencse beültetés? A műtét lépései

Az egyik legmodernebb beavatkozásként tartják számon a műlencse beültetést. Célja, hogy a szürkehályoggal k
Elolvasom

Az övsömör kezelése természetes módon

Az övsömör nem egy ritka betegség, idősebbeknél és azoknál, akiknek le van gyengülve az immunrendszerük, fe
Elolvasom

Hogyan tarthatjuk életben a lángot a párkapcsolatunkban?

A hosszú távú kapcsolatokban az intimitás megőrzése és a szenvedély fenntartása nem egyszerű, folyamatos fi
Elolvasom