Az állami beruházásban épülő 3,5 kilométeres tehermentesítő útnak egyelőre a tervezésére biztosított pénzt az állam.
Papp Lászlónak, a siófoki önkormányzat osztályvezetőjének tájékoztatása szerint az egyeztetés során fennmaradt hét nyomvonal-változat mindegyike a Jysk-körforgalomból indul ki, átvezet egy új hídon a Sió-csatornán, majd az M7-es és a Sió között nagyjából félúton elfordul keleti irányba, s a jelenlegi, szennyvíztelepre vezető út egy részét is felhasználva párhuzamosan az autópályával halad, átíveli egy híddal a Siófok-Kaposvár vasúti pályát, s a szabadi útra kiérve ér véget.
Egyelőre az még nem dőlt el, hogy ahogyan azt eredetileg tervezték, a leendő Sió-híd valóban az új kiliti duzzasztómű felhasználásával épülne-e meg, vagy attól kissé nyugati, esetleg keleti irányban. A jelenleg még hét nyomvonal-verzióból az érdekeltek soron következő egyeztetésén kettő marad, s ez a kettő lesz majd részletesen kidolgozva a tervezőasztalon. E két változatot a tervek szerint a lakosság is véleményezheti majd, erre várhatóan a jövő év első hónapjaiban kerülhet sor.
Dr. Lengyel Róbert siófoki polgármester a napokban egyeztet a témában Witzmann Mihály országgyűlési képviselővel.