Az uniós közbeszerzési közlönyben ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési felhívást tett közzé a második ütemre. A Napi.hu írása szerint ez magában foglalja a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Ukk-Tapolca vonalszakaszok villamosítását is.
A projekt része mintegy 25 megálló illetve állomás akadálymentesítése magasperonok és biztosítóberendezések tervezésével, 11 vasútállomási felvételi épület és 9 utasváró tervezése, valamint legalább 14 férőhelyes parkoló megtervezése minimum négy helyszínen.
A teljes tervezési terület mintegy 105 kilométer, a tervezési idő pedig 15 hónap.
A fejlesztés megvalósulásával új távlatok nyílnak a vasúti közlekedésben az ország nyugati részén, ugyanis akár Soprontól vagy Bécstől is végig villamosított vasúti pályán lehetne lejutni a Balatonhoz.
Ez azt is jelenti, hogy akár új, eddig még nem létezett közvetlen vasúti viszonylatok jöhetnek létre akár országokat összekötve. Bécsből a Balatonra jelenleg a 16-os és 84-es főutakon lehet lejutni. A fejlesztéssel ezeknek az utaknak is csökkenthető lenne a forgalma, legalábbis a személyszállítás terén biztosan.