Hibák, amik a porlasztó meghibásodását jelezhetik

Ha meghibásodik az autónk, az első, amit szeretnénk tudni általában az, hogy mi okozza a problémát. Ezt követően merülnek fel olyan kérdések, hogy mennyire súlyos a gond és az, hogy mennyibe fog kerülni a javíttatás

A dízelautók esetében nagyjából 200 ezer és 300 ezer kilométer között jönnek ki az első hibák. Ilyenkor megeshet, hogy néhány borsosabb tételre is muszáj költeni, ha szeretnénk tovább használni az autót. Az, hogy pontosan mikor érkezik el ez a pillanat, sok mindentől függ, többek között a használat módjától, a karbantartások rendszerességétől, az adalékanyagok alkalmazásától vagy éppen attól, hogy milyen minőségű üzemanyagot tankoltunk.

Honnan lehet tudni, hogy a porlasztó a hibás?

A jellemző meghibásodások egyike a porlasztóval kapcsolatos. Nézzük, hogy milyen hibajelenségekből lehet arra következtetni, hogy fel kell újítani a porlasztót!

Ha arra leszünk figyelmesek, hogy az alapjárat ingadozik, ám magasabb fordulatszámon rendben működik a kocsi, akkor valószínűsíthetően az injektorok alapjáraton az optimálisnál kisebb mennyiségben fecskendeznek be. Ennek voltaképp egyfajta ellentéte magas fordulatszámnál figyelhető meg. Ha ilyenkor az autó letilt, és nem lehet gyorsítani, annak lehet oka a nagynyomású szivattyú hibája is, vagy pedig az okozza a problémát, hogy az injektoroknál csökken a teljes terhelési érték.

Ha füstöl az autó, vagy megnő a fogyasztás…

Tipikus porlasztó hibára utaló jelenség, ha füstöl az autó. Ilyenkor álltalában megnövekszik az injektorok résolaj vesztesége vagy kopás miatt túl sokat fecskendeznek be a porlasztók ami tökéletlen égéshez vezet. 

Szintén vészjósló jel, ha ok nélkül megnő a kocsi fogyasztása. Ha minden más kizárható, mégis növekszik az egységenként fogyasztott gázolaj mennyisége, ráadásul még füstöl is az autó, akkor ezt is a porlasztó meghibásodása okozza.

Egy másik tünet, ha kihagy egy henger, vagy ahogyan a szakik mondják, háromhengerezik. Nevét onnan kapta, hogy amennyiben egy porlasztót kivennénk, az autónak akkor is épp ilyen hangja lenne. Szintén érdemes a porlasztóra gyanakodni, ha a motorháztető alatt kerepel, csörömpöl vagy kopog valami, és azt már kizártuk, hogy esetleg egy idegen tárgy okozza ezt, vagy netalán egy rágcsáló fészkelte volna be magát a motortérbe.

Mi a megoldás?

Ha porlasztó hibára gyanakszunk, akkor érdemes azt bevizsgáltatni szakemberekkel. Az, hogy melyik milyen állapotnak örvend, a próbapadi teszten derül ki. Ha fel lehet újítani a porlasztót, akkor keresni kell egy olyan szervizt, mint a Tamorin Kft., amely gyári alkatrészekkel teszi ezt meg.

Sajnos vannak olyan injektorok, amiket nem lehet felújítani. Ilyen a Siemens/VDO és a BOSCH piezós is. Ez esetben a gyártó által felújított cseredarabot érdemes kérni, alternatívaként szóba jöhet gyári új is.

Fontos, hogy az üzemanyagrendszer tisztítását mindenképp végre kell hajtani beszereléskor.

Kapcsolódó

Az alkoholfüggőség a fiatalokat sem kíméli

Az a tény talán senkit sem lep meg, hogy hazánkban is rengetegen küzdenek alkoholproblémákkal. Az viszont m
Elolvasom

Puhaság és stílus a fürdőszobában

A fürdőszobai textilek nemcsak hasznosak, de nagyszerű módot is adnak arra, hogy puha, meleg hatást kölcsön
Elolvasom

Mi az a KHR, és milyen adatok szerepelnek benne?

A Központi Hitelinformációs Rendszer (röviden: KHR) gyakorlatilag a korábbi BAR lista utódja. Ezen a listán
Elolvasom