Az engagement jelentősége
Ahogyan fent is említettük, reakció, aktivitás esetén használhatjuk, például “bevonódásnak” tekinthető egy Facebook lájk, vagy egy LinkedIn megosztás.
Ahhoz, hogy alaposan megértsd ennek jelentőségét, rá kell fókuszálnod a marketing pszichológiára, és a számokra. Azonban létezik még egy lehetőség, ha megbízol egy profi ügynökséget, aki menedzseli a social media felületeidet, kampányaidat, segít egy komplett terv kidolgozásában. Remek megoldás például a 7Blog marketing pszichológia trükkjeinek alkalmazása.
De ha levennéd ezt a terhet a válladról, akkor választhatod a számokkal, logikával, és konkrét megvalósítási útmutatóval megtervezett marketing stratégiát, melynek hátterében tapasztalt szakértői csapat munkálkodik.
Na de térjünk vissza az engagement trükkökre! Mielőtt belefognál a tartalom összeállításába, jó ha tisztában vagy vele, hogy nem könnyű áttörni a digitális apátia ingerküszöbét. Léteznek olyan technikák melyek révén jelentősen felturbózható az emberekben a reagálási vágy.
Az érzelmek, a hitelesség, az értékadás mind nagyon lényegesek, ezért egy kicsit közelebbről is megismertetünk velük.
Tippek és trükkök a bevonódás elősegítésére
Mindig törekedj arra, hogy írásaid révén érzelmeket válts ki az olvasóidból! Ami érzelmet váltott ki korábban, arra jobban is emlékszünk, ezt tartsd szem előtt, amikor írásra adod a fejed! Ilyenkor az ember hajlamosabb a reakciókra is, vagyis könnyebben megszületnek a hozzászólások, lájkok.
Elég belegondolnod, hogy egy cuki kisállatos kép mennyi lájkot kap, szemben egy informatikai cég legújabb appjának promó anyagával. Ezt tovább görgetve joggal merül fel benned a kérdés, hogyan dobhatnád fel, például egy kódoló tacskót ábrázoló vicces képpel?
Az érzelmeken túl egyszerűen kikerülhetetlen a hitelesség témaköre is. Ennek megértéséhez bele kell nézned a látogatóid fejébe. Olyan tartalmakat készíts, melyek révén azt érezhetik, hogy okosabbak, tájékozottabbak, és menőbbek adott témával kapcsolatban, mint ismerőseik. Ez arra serkenti őket, hogy megosszák azt a tartalmat.
Használd bátran az Audience Insights-ot, amely a közönség profilozására nyújt lehetőséget. Posztolj időnként mémeket, vicces tartalmakat, hiszen továbbra is hasítanak az esetek többségében.
Ne feledkezz meg arról sem, hogy az olvasóknak értéket kell adni, hiszen ez elősegíti a bizalom épülését is. Könnyítsd meg az életüket, adj hasznos tippeket az iparágadon belül aktuális problémákra.
Tartalomstratégia, tervezés
Már a következő hét elején kezdd el megtervezni a tartalmaidat, illetve azt is, hogy mi az, amivel kiválthatsz nagyobb aktivitást. Az engagement szint nagymértékben befolyásolja az új látogatóidat, akiket valószínűleg elsőként a poszt alatti aktivitás fog érdekelni.